Shetlander met snotneus en traanoogjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robinlover

Shetlander met snotneus en traanoogjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 11:56

hallo iedereeen
mijn verzorg shet is sinds een tijdje ziek, ze heeft snotneuzen en traanoogjes waar ze vaak jeuk heeft en ze openschuurd, zodat er wondjes ontstaan.
ze eet wel gewoon en wil ook wel lopen, maar ik maak me toch zorgen, vooral omdat de eigenaar met vakantie is, ik maak nu de oogjes iedere x als ik erkom schoon en haar neus ook, en verzorg de wondjes, maar wat kan ik verder nog doen?

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 12:11

waarsch heeft ze ontstoken oogjes.. komt vaak voowr als ponys vaak op de wei staan....je kan kamille thee op een doekje doen en dan op het oog......is goed ervoor ! over snotneuzen weet ik niks.... miss kun je naar een paardenwinkel gaan en daar vragen of er middeltjes tegen zijn !
xXx

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:46

snotneus is gewoon verkoudenheid gaat vanzelf weer over. Het is beter voor ontstoken ogen om water te koken en dat op een doekje doen en goed schoonmaken. En weet je zeker dat de wondjes door schuren komen het kan ook van opgedroogt oogprut dat eraf is gevallen zijn

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:46

jaah die wondjes komen door schuren, kheb het er zelf zien doen bij de voederbak duzzzz maaar thnx voor de reacties! Lachen

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:10

over de wondjes ken ik geen middel...maar als je het toevallig ziet miss straffen ?¿? of een soort oogkap aanschaffen als het echt nodig is....
xXx

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:06

straffen is niet perse nodig!! Voor de ogen ku je wel druppels kopen, ik heb het bij mn hond(iets heel anders) gehad en daar voor oogdruppels van iemand gekregen, het was na een week over!!!

Ik weet niet of je mens oogdruppels kan gebruiken, maar een paardoog is best wel et zelfde als een mensoog dus mss dat et kan, maar ik weet et niet zeker or!!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:10

Als hij een snotneus heeft én traanoogjes denk ik dat hij gewoon verkouden is.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:12

Om snot en slijm op te lossen kun je zout/water oplossing in neus druppelen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:13

O ja, je moet dat schuren echt niet afstraffen, als jij jeuk heb en loopt te krabben straft er toch ook niemand??

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 11:54

neej doe ik ook nie hoor Knipoog weees maar niet bang, smeer er nu zalf op en heb ga van middag wat bisolvon in haar mond sproeien ( tip van Bets t hnx daarvoor ) en dna kijk ik wel weer verder, ze is alleen al wel 28 jaar oud duzz daarom maak ik me zorgen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:58

wat ook wel helpen wil is een flesje echina druppels halen, dit brengt de weerstand omhoog, altijd geod alsz e verkouden zijn.
je geeft de dosering voor een kind dan...