paard met oude wond naar kliniek in someren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

paard met oude wond naar kliniek in someren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 11:52

mijn paard heb ik gisteren naar de kliniek in someren moeten brengen .

een half jaar geleden heeft mijn paard een wondje gehad aan zijn achterbeen doordat ie tegen de bakrand had getrapt richting een paard wat op de wei stond.
Heb toen gelijk de dierenarts erbij gehad omdat het gehecht moest worden. Hij heeft toen antibiotica voorgeschreven. maar wond wilde niet genezen . 2 weken later sprongen de hechtingen eruit en was de wond weer open en kwam er een stukje stro uit. dus wederom weer antibiotica. die sloeg ook niet aan dus weer een ander kuurtje. na 6 weken was de wond dicht maar er bleef een bultje onder zitten . dierenarts zei dat dat nog wel ff duurde voor dat wegging.

Nu half jaar later been weer dik en wond weer open . Nog een keer een antibiotica. Maar ook deze sloeg weer niet aan . Heb hem gister maar naar de kliniek gebracht want hij had er nu weer last van zodra ze gelongeerd of gereden was .

Op de kliniek hebben ze gisteren foto,s gemaakt van het been . en er was een heeeel klein beetje botwoekering en voor de rest zag het er mooi uit.
Maar ze zijn bang dat er mischien een splinter in zit van de bakrand of mischien nog wel een stukje stro. Dus word er vandaag nog een echo gemaakt.

Nu is mijn vraag of er iemand ooit ook zoiets dergelijks heeft meegemaakt . en of het met de wond en het paard alles goed is gekomen. weet namelijk niet echt wat ik kan verwachten. en op de kliniek zeggen zenog niet zoveel.

bedankt alvast voor het lezen van het lange verhaal.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:17

Je moet gewoon als je twijfelt bellen naar de kliniek en hen gewoon de vrage voorleggen. Ze moeten je maar antwoorden! Het is tenslotte jouw paard, en je wilt alleen maar weten wat je kunt verwachten toch!? Gaan ze hem ook opereren of wat is de verdere prognose?!
We horen het hier nog wel!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:31

ze hebben de echo gemaakt en er zit iets in het been wat er niet in hoort waarschijnlijk een splinter of een stuk dood weefsel. ze zouden tussen 3 en 4 overleggen met de chirurg of ze het weg kunnen halen en zo ja wanneer ze het gaan doen . maar heb nu nog niks gehoord . word gek van al dat wachten.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:33

Hoe is het nu met Karina?? Wanneer mag ze weer terug naar stal?? Hoop dat het nu goed gaat genezen, want het kost weer een hoop geld op deze manier.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 17:55

nou weet nog steeds niks en het mooiste is nu dat ze me nog vergeten waren te bellen ook arts die haar behandelde was al naar huis. word hier dus echt pissig van

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:02

nou arts belde toevallig op net . de chrirurg waar hij mee moest overleggen staat nu nog in de file (geloof het gelijk) en hij gaat morgen pas met hem overleggen.
dus weet nog niks . word weer fijn slapen vanavond

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:54

Schiet inderdaad niet erg op! Kan me voorstellen dat je niet lekker slaapt, en bovendien, alle dagen dat ze voor niets daar staat is onzin! (en kost heleboel centjes)... We horen hoe het verder gaat!?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:28

Wat een slechte veearts in de 1e instantie zeg. Dat er nog wat in zat, was nogal logisch.
Ik hoop dat het botvlies niet aangetast is en dat de botwoekering niet verder gaat. Dit soort dingen kunnen artrose tot gevolg hebben Boos!

Als ze wat kunnen vinden en ze halen het eruit, is de kans groot dat ze weer gewoon 100% wordt. Je moet dan alleen wel uitkijken voor wildvleesgroei.

Lijkt me sterk dat er helemaal niks zit, dan zou er op de foto meer te zien moeten zijn...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:38

ja en ik hoor morgenvroeg pas wat de chirurg ervan vind ze hebben met de echo gezien dat er iets zit maar konden niet zien wat het was .

de botwoekering was echt maar heel weinig gelukkig . maar weet niet in hoeverre dat nog erger kan worden .

vind het erg vervelend voor karina maar wonder boven wonder heeft ze er tog geen pijn aan.
maar het moet wel weg .

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:44

Ik hoor morgen wel hoe het allemaal gaat, maar het zou zonde zijn als het een fout van de dierenarts zou zijn!!! Hopen dat het goed heelt, en er niets aan overhoudt.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:11

mijn paard had ook een ontzettende grote ongunstige beenwond Bloos maar het is nu dik 5 wken geleden en hij is bijna genezen.... we hebben hem gestapt een paar keer per dag en ook een paar keer per dag de gezichtsbruiner erop echt opbouwen van 30 seconde per keer tot een minuut of 3 a 4 en daarbij heb ik aan de dierenarts vulcetanzalf gevraagd op advies van een vriendin en van de mensen die op mijn topic hebben gereageerd ik hoop voor je dat het nu allemaal wat sneller geneest en het gauw goed gaat en ja dierenartsen het wil wat ik heb ook echt een paar keer lang moeten wachten en ze waren me ook een keer vergeten op te schrijven in de agenda maar ik bel altijd wel snel als ik te lang moet wachten.... Pling

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 08:43

kajanus was het ook een oudere beenwond en was jou paard er ook aan geopereerd . want wil graag weten of het goed genezen kan al moet ik er een zonnebank voor kopen om het te laten helen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 08:53

nou karina moet vrijdag geopereerd worden op de echo was te zien dat er idd iets in het been was blijven zitten. Boos! heb ze gisteren maar ff naar huis gehaald en moet haar vrijdag ochtend rond acht uur daar brengen .
hij moet onder algehele narcose en vind dat best eng . nou maar hopen dat het dalijk over is voor dr . *LOL*

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:10

Karina, mijn ervaringen met Someren zijn juist heel positief. Ja, mij zijn ze ook een keer vergeten te bellen, maar dat kwam door een spoedoperatie tussendoor, dus dat neem ik ze niet kwalijk.

Wat ik mij alleen afvraag van je eigen DA: heeft die de wond niet uitgespoeld en nagekeken? Is er geen verband aangelegd en is bij het openspringen van de wond niet wéér gekeken of er vuil inzat?

Dat vind ik nl. een erg slordige zaak en ik zou bij Someren navragen of het idd een stuk hout of een strootje was (of vraag of je desnoods bij de operatie aanwezig mag zijn) en of ze het willen bewaren.
Als het idd een stukje hout is, dan zou ik mijn DA aansprakelijk stellen voor de schade aan paard en de bijkomende kosten.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 09:38

hoi imker .

mijn dierenarts had de wond gewoon met doekje schoongemaakt en ff erin gekeken toen dichtgehecht. schoongespoeld was het verder niet was maar klein wondje zei hij waren ook maar 3 hechtingen nodig .

maar heb in someren al gevraagt of ik bij de operatie mag zijn en dat mag gelukkig . want wil maar al te graag weten wat er uit komt .

verder mijn ervaringen ook goed met someren hoor alleen dat verhaal van dierenarts in de file kwam erg ongeloofwaardig over omdat hij het zelf ook erg twijfelend vertelde .
ze zijn goed voor mijn paard dus mij hoor je niet klagen . had alleen liever iets meer uitleg gehad in het begin . voor de onzekerheid die je dan hebt .

maar gister is alles doorgesproken . en het komt allemaal goed

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:52

Als je eigen DA echt alleen maar met een doekje de wond heeft schoongemaakt en verder niet heeft gekeken of er een voorwerp inzat, dan zou ik hem zeker aansprakelijk stellen voor de kosten die je nu moet maken.
Normaal gesproken zou een DA de wond moeten bekijken, uitspoelen, evt. met een pincet even kijken of er vreemde objecten inzitten (flapjes huid even uit elkaar halen oid) en dán pas gaan hechten.
Dat is hier dus duidelijk niet gebeurd.

Mijn advies:
Ik weet niet wie de chirurg is, maar als Edwin opereert, zou ik aan hem vragen of je de DA aansprakelijk moet stellen en of zij daar een verklaring voor aan je verzekering willen geven. Dit soort praktijken kunnen gewoon niet.
Omdat mijn paard daar dit jaar 2x geopereerd is, kennen ze mij (ergens jammer genoeg) wel voort en bellen ze me ook op als ze onderweg naar huis of een klant zijn.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:03

ik zal het er morgen wel eens over hebben . want geen van alle wat jij schrijft heb ik zien gebeuren door mijn dierenarts . het probleem alleen is dat ik mijn paard ( stom maarja ) niet verzekerd heb. maar wil op zijn mist mijn dierenarts over zijn fout kunnen aanspeken zodat zoiets niet nog een keer kan gebeuren .

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:10

Was je er wel bij, toen de DA je paard heeft behandeld? Want als je alles hebt gezien en niets van wat ik schreef is gebeurd, dan is het gewoon nalatigheid van je DA.

Het maakt volgens mij niet uit of je je paard verzekerd hebt, als je een rechtsbijstandverzekering hebt (of als je nog thuiswoont, je ouders, of je paard staat op naam van je ouders) dan kun je al een zaak tegen hem/haar aanspannen. Ik zou gewoon even bellen met je RBS en dan hoor je vanzelf of je kans maakt.
Ik zou het iig er niet bij laten zitten, want jij zit nu met een torenhoge rekening, een paard wat al maanden niet kan werken en een paard met pijn......

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:11

Ik zie net dat je uit DB komt, mag ik vragen wie je DA is/was? En dan heb ik evt. nog wel een goed adres voor een andere, betrouwbare DA voor je...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 21:47

imker schreef:
Ik zie net dat je uit DB komt, mag ik vragen wie je DA is/was? En dan heb ik evt. nog wel een goed adres voor een andere, betrouwbare DA voor je...

heb je ff ge-pbt

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:56

mijn paard zijn wond is van dik 5 weken geleden maar als je hem toen zag en nu is het zo snel gegaan met de genezing dat vond de dierenarts ook en ik wens je heel veel succes morgen Schijnheilig

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 23:00

thnx
dat zullen we nodig hebben .
ik mag achter glas bij de operatie meekijken dat vind ik wel zo prettig . ik zal je tip van de gezichtsbruiner onthouden en de zalf hoop dat de wond goed geneest