Welke paardenfysio zuid holland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whizper08

Welke paardenfysio zuid holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 11:12

Mijn Haf heeft al 2,5 maand last van soms onregelmatig lopen. Hij stond op rust en het ging snel beter. De dierenarts is 2 x geweest, maar kon zo snel niets vinden en de buigproeg kwam hij goed doorheen. Er zijn 2 verschillende artsen wezen kijken en de een zei linkerbeen en de ander rechter. Dus ik ben niets wijzer. Ze gaven me de indruk niet te weten wat hij mankeerde.Nu liep hij van het weekend weer niet goed. Hij "huppelt" tijdens het draven. Ik wil er nu een fysio naar laten kijken, want ik heb een sterk vermoeden dat ie toch last heeft van zijn spieren of misschien iets een keertje verrekt heeft. Weet heeft er een goede ervaring met welke fysio en wat kost het ongeveer? mag ook per PB. Ik hoop graag wat te horen, want ik wil nu eens duidelijk weten wat hij heeft. Ik had Solange schrijer al gebeld, maar die is momenteel met een boek bezig.

Alvast bedankt, Michelle

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:15

Kliniek Bodegraven

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 11:16

Komen die ook aan huis?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:29

Bij de kliniek in Bodegraven werkt Solange. Zij is errug goed en recht door zee. Daar moet je wel tegenkunnen, want ze verteld het je keihard als het aan jou ligt.
Meestal moet je daarheen, dit omdat ze dan samen met de artsen kan kijken wat er aan de hand is. Daarna ligt het er aan. Ik moest bijvoorbeeld bij haar enkele lessen nemen, en mijn instructrice ging toen mee om te kijken waar het aan lag. Hier heb ik heel veel aan gehad!
Nu krijg ik les van Mirella vd. Heuvel, zij is getraind en geschoold door Solange. Mirella komt gewoon aan huis. Zij is zelf geen therapeute, maar geeft wel op die manier les.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:45

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:05

Ik heb net Nelleke Deen gebeld en ze komt al aankomende donderdag. Ik ben benieuwd en hoop dat er wat uitkomt.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:18

solange schrijer

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:47

fijn dat Nelleke zo snel kan! Ik heb van haar ook goede verhalen gehoord. Laat je snel weten hoe het gegaan is?

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:53

Is Nelleke ook fysiotherapeut voor mensen?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:37

meisylover schreef:
Is Nelleke ook fysiotherapeut voor mensen?

Ja

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:20

Ik heb vanmorgen gebeld voor info over een fysio die aangesloten is bij Dierenartsenpraktijk Crimpenerwaert. Geloof dat ze Dewi heet. Als ik meer weet dan zet ik het hier wel neer.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:08

Nelleke Deen is ook bij mijn eerste verzorgpaard geweest, toen zij ziek was. Nelleke was als enige ervan overtuigd dat Pyx geen spierziekte heeft, terwijl alle artsen zeiden van wel. En nu blijkt dat ze dus toch geen spierziekte heeft. Nelleke heeft ook hele goede adviezen gegeven en oefeningen die je zelf kan doen.

Ik weet ook nog een man, Rick. Hij doet ook fysio, les geven en longeren. Over hem heb ik ook hele goede dingen gehoord, maar ik zou dan even zijn telefoonnummer aan een oud stalgenootje moeten vragen. Dus als je daar interesse in hebt, hoor ik het wel.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 15:17

Ik ben ook op zoek naar een Fysio in Zuid Holland maar dan in de buurt van Hellevoetsluis en iemand die aan huis komt
vrijdag komt de DA eerst even kijken en als zij nix kan vinden
dan vraag ik haar mij door te verwijzen naar een goeie Fysio
Mango heeft denk ik last van zn rug, hij drukt deze weg met rijden en loopt links voor ineens niet meer zo heel zuiver !
hij kantelt zn hoofd met rijden en schud zn hoofd (aan zn tanden ligt het niet die is pas geweest)
miss ligt het aan zn zadel kan ook natuurlijk maar dat laat ik vrijdag gelijk maar allemaal na kijken!!

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 09:16

Nelleke is gisteren geweest en wat blijkt nu; hij is niet sterk in zijn re. achterbeen en om het zich makkelijk te maken maakt hij af en toe een huppeltje tussendoor om zo makkelijker vooruit te komen. Sommige paarden maken dat huppeltje alleen tijdens het aandraven, maar hij doet het ook tijdens de draf zelf. Hij is ook ongelijk bespierd, dus ik heb "huiswerk" mee gekregen. Longeren met touwtjes en een paar fysio oefeningen zodat ie zich bewuster wordt van zijn lichaam. Over 2 weken komt ze terug om te kijken of er verbetering is. Hij belast zijn re. achterbeen ook minder omdat ie dat waarschijnlijk moeilijk vind. Dus nu even spierballen kweken en anders wordt het toch verder kijken, maar het klonk allemaal heel logisch.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:11

Fijn dat je nu toch weet wat het is! Hopen dat het snel beter gaat!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:18

Gelukkig maar!!! OK dan!
Dus nu vlijtig aan je huiswerk werken Haha!

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:42

mango schreef:
Ik ben ook op zoek naar een Fysio in Zuid Holland maar dan in de buurt van Hellevoetsluis en iemand die aan huis komt
vrijdag komt de DA eerst even kijken en als zij nix kan vinden
dan vraag ik haar mij door te verwijzen naar een goeie Fysio
Mango heeft denk ik last van zn rug, hij drukt deze weg met rijden en loopt links voor ineens niet meer zo heel zuiver !
hij kantelt zn hoofd met rijden en schud zn hoofd (aan zn tanden ligt het niet die is pas geweest)
miss ligt het aan zn zadel kan ook natuurlijk maar dat laat ik vrijdag gelijk maar allemaal na kijken!!

Ik zou als ik jou was niet zozeer kijken of de fysio aan huis komt, maar of de fysio goed is. Dit lijkt me belangrijker, ook al moet je dan een eindje reizen met de trailer, ik denk dat je dit dan maar voor je paard over moet hebben. Bodegraven is heel goed omdat alles daar gelijk bij elkaar zit.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 14:07

SvenErik schreef:
Ik zou als ik jou was niet zozeer kijken of de fysio aan huis komt, maar of de fysio goed is. Dit lijkt me belangrijker, ook al moet je dan een eindje reizen met de trailer, ik denk dat je dit dan maar voor je paard over moet hebben. Bodegraven is heel goed omdat alles daar gelijk bij elkaar zit.

nou en ik laat er 1 komen en die is ook gewoon goed......... Verward
waarom zou ik dan naar Bodegraven moeten rijden ??
deze is aanbevolen door mijn eigen DA die zal het toch wel weten denk ik zo?? volgende week komt ze !!

succes met je paard komt helemaal goed zo te horen!!!

ik moest die van mij ook laten gymnastieken en veel longeren!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 17:32

Die van Bodegraven is dus Solange, en zoals eerder gezegd in dit topic, die is met een boek bezig en neemt geen nieuwe klanten aan. Dewi van Meggelen komt uit Schoonhoven, is ook goed. Daarnaast een oude rot in het vak: Mieke Weersma uit Moordrecht, die heeft de fysio bij dieren zo ongeveer uitgevonden.

Wat fijn is als je fysio aan huis komt is dat je paard geen vertekend beeld geeft ivm bijvoorbeeld spanning vanwege de rit of de vreemde omgeving.

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 19:09

Nou, Nelleke Deen is donderdag geweest om te kijken hoe het met Stagave ging. Ik heb mijn "huiswerk"in ieder geval gedaan en ze vond hem echt goed vooruit gegaan. Veel soepeler in zijn spieren en ook voorwaartser op zijn slechte kant. Af en toe maakt hij nog een hupje, maar het is veel minder geworden en ik moet hem vooral goed bij de les houden, zodat ie niet in slaap valt. Ik mag nog niet op hem rijden, pas in april ofzo. Dan is hij nog beter bespierd en moet het helemaal goed komen. Ik ben erg te spreken over Nelleke. Ze legt alles goed uit en is lief met paarden. Ik ga ook een keertje een lesje bij d'r rijden, omdat ze van Stagave zijn zwakke rug en achterhand weet en dan kan ze me goede tips geven.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:49

benangelique schreef:
Bij de kliniek in Bodegraven werkt Solange. Zij is errug goed en recht door zee. Daar moet je wel tegenkunnen, want ze verteld het je keihard als het aan jou ligt.
Meestal moet je daarheen, dit omdat ze dan samen met de artsen kan kijken wat er aan de hand is. Daarna ligt het er aan. Ik moest bijvoorbeeld bij haar enkele lessen nemen, en mijn instructrice ging toen mee om te kijken waar het aan lag. Hier heb ik heel veel aan gehad!
Nu krijg ik les van Mirella vd. Heuvel, zij is getraind en geschoold door Solange. Mirella komt gewoon aan huis. Zij is zelf geen therapeute, maar geeft wel op die manier les.

Solange is heel erg aardig, geeft goede adviezen, en wil ook weten hoe het daarna met je paard gaat.. OK dan!