Slepend voorbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Slepend voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 21:29

Mijn 3,5 jarige ruin sleept met zijn linkervoorbeen, dit heeft hij voorheen niet gedaan. Waardoor kan dit komen, moet ik me zorgen maken, wat of wie moet ik laten kijken??? Het is niet zeer ernstig, maar hij in stap en draf is te zien dat hij zijn been duidelijk door het zand mee sleept. Het paard is 6 maanden zadelmak, braaf met rijden word pas vananf september intensiever gereden 5 dagen p.w ong 40 minuten. Is dit te zwaar of gewoon een blessure??? Wie heeft ervaring hiermee???

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:50

Ik vind hem wel erg jong.... Scheve mond zeker als hij al 6 maanden bereden wordt..
zou vermoeidheid kunnen zijn kan ook een blessure zijn moeilijk te zeggen Verward als je het niet ziet zou hem wat rust gunnen wel bewegen natuurlijk maar niet belast en bij twijfel de dierenarts of holistiche therapeut /dierenarts bellen... succes OK dan! en wees zuinig op je paard Lachen
dan heb je er het langst plezier van *LOL*

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:06

Wat is precies een Holistische therapeut??? Hij is idd jong, daarom vraag ik mij dus af of dit blessure is of oververmoeidheid van de pezen of botten.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:37

Blessures ontstaan vaak door oververmoeidheid dus tja... even op rust lijkt mij slim. Een holistisch terapeut is volgens mij een wat alternatievere DA dus meer met homeopatie en andere soorten alternatieve geneeswijzen (ben niet goed op de hoogte)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:46

ja inderdaad dat is zo en dan meten ze meteen het hele paard door Cool om te kijken waar eventueel meer problemen zitten ik ben er erg tevreden mee.
Wij rijden onze paarden meestal pas in als ze bijna 4 zijn of als het een laat paard is nog later maar hier zullen de meningen wel over verschillen maar dat maakt niet uit een ieder doet wat hij denkt wat goed is ...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 13:54

Vandaag het paard weer eens goed bekeken, ik zie nu niets meer aan zijn bewegingen. Heb iemand mee genomen en die zag ook niets aan het paard. Kan iets van verreking zijn geweest.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:59

Udo2001 schreef:
Vandaag het paard weer eens goed bekeken, ik zie nu niets meer aan zijn bewegingen. Heb iemand mee genomen en die zag ook niets aan het paard. Kan iets van verreking zijn geweest.

dat is mooi, maar ik zou hem toch noch even niet te veel belasten. Wat denk je van 4 keer per week en dan 20 minuten in plaats van 40 en voornamelijk stap en wat draf.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:45

Een 3,5 jarige mag gerust minder werk doen hoor.. Heb je in de toekomst veel meer profijt van. En zo nu en dan een weekje rust= overdag in wei, doet wonderen!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:07

Kitty1 schreef:
Een 3,5 jarige mag gerust minder werk doen hoor.. Heb je in de toekomst veel meer profijt van. En zo nu en dan een weekje rust= overdag in wei, doet wonderen!

ik denk er ook zo over!!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:48

Het probleem is dat ze nu de wei niet op kunnen ivm het weer. In de bak is even leuk om uit te kuren, maar door verveling gaat hij graven. Ik kan er niets meer aan zien, ga morgen kijken wat hij doe bij belasting (rijden ipv longeren) Als ik ga rijden, kan ik wel minder lang rijden, maar hij word en blijft dan te heftig. Dus wat is een optie????

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:50

Het is geen net zadelmak paard, hij kan een goede B proef lopen. Hij wordt te simpel van alleen stap en een beetje drafwerk. Dus hij kan het werk wel aan, hij biedt het ook zelf aan.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 00:03

En dat is juist het probleem zoon paard overneem je dus erg snel Scheve mond en natuurlijk kan je ook wat galoperen maar lekker stappen aan de lange teugel is ook erg fijn voor je paard en lekker los en wat met hem spelen dan beetje opjagen wat aan de hand stappen en lekker graven is ook leuk Schijnheilig alleen dan moet je nadat je hem eruit haalt even het gat dichten .... *LOL*
tuurlijk is het lastig om het goed te doen maar je paard heel houden is ook erg belangrijk en waar ik ook nog aan zat te denken is je paard pas bij de smid geweest of moet hij juist of heb je een andere smid.... Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 10:17

Kuile graven is ook wel leuk, behalve als de drainage er dan ook meteen kapot gemaakt word, niet echt handig. Wel heeft mijn paard in het begin op ijzers gestaan, maar met ijzers was het probleem dat hij ontzettend veel struikelde. En ik heb ze 2 maand terug eronder uit laten halen, en dat loopt echt een stuk safer voor Udo. Als hij op een ijzer stond was het naar 4 weken al geen gezicht zo snel groeide zijn hoeven. Ik ga straks even kijken hoe hij loopt met het rijden.