Paard loopt kei raar, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Paard loopt kei raar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 19:29

Een van mijn verzorgpony's is eerst 1/2 jaar of langer kreupel geweest en nu loopt ze 2/3 maanden goed. Vandaag met rijden liep ze helemaal niet goed in draf. Toen ben ik op de weg gaan stappen met haar en toen later (kwartier) ging ik in de wei nog eens draven. het was hetzelfde. omdat ze normaal vaak na de galop beter loopt dan daarvoor ging ik in galop..en dat ging ook heel raar en toen ben ik maar weer snel gaan stappen. Ik heb toen nog eens goed gekeken en het linkervoorbeen was dikker dan het andere. ook de hoef was warmer dan de andere. toen heb ik nog met haar op de weg gestapt en toen nog het been afgespoten.(gekoelt)
En morgen wou ik ook weer met haar gaan lopen. Maar wat is dan eigelijk het beste? lang stappen of maar kort (half uur/1 uur) en om voor het stappen, na het stappen of voor en na het stappen het been te koelen.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 19:43

ik snap als eerste niet waraom je nog zo lang bent blijven doorrijden terwijl je pony zo slecht loopt?

en waarom is ze alleen eerder een half jaar kreupel geweest?

ik zou er niet meer op gaan rijden,maar wat stappen aan de hand op het harde (10 min) en met koud water afspuiten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:03

mickeytje schreef:
ik snap als eerste niet waraom je nog zo lang bent blijven doorrijden terwijl je pony zo slecht loopt?

en waarom is ze alleen eerder een half jaar kreupel geweest?

.

Mijn idee !!
Laat (de eigenaar) eerst eens uitzoeken waar die kreupelheid vandaan komt ! en maak het niet erger door op een kreupel paard te rijden.....

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:07

ik reed er eerst niet op. pas toen ze weer helemaal goed liep. eerder niet. ik ken haar pas dins 22 juli en ik weet eigenlijk niets van haar. ze was toen al kreupel

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:59

ga eens naar greet de jong in haren(groningen) als je geen raad meer weet is dat de oplossing!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 23:38

vandaag ben ik smorgens met haar gaan lopen (20 min.) en toen liep ze daarvoor nog raar. toen heb ik na het lopen het been nog gekoelt en toen ik smiddags weer wou gaan lopen liep ze weer goed!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! *LOL* *LOL* OK dan! Pling Haha! Toen heb ik evengoed nog met haar gelopen (op de verharde weg) en heb haar been nog gekoelt.
morge ga ik evengoed nog maar weer lopen en dan weer koelen.

maar wat is nou eigenlijk het beste? 1/2/3 keer per dag lopen. lang of kort lopen...en voor het stappen, na het stappen of voor en na het stappen het been koelen?

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:19

kort stappen en lang en vaak koelen. en het been voor het lopen koelen.(dat doen wij tenminste)

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:50

ik snap de eigenaren niet die vertellen jou toch wel wat je moet doen???
ze laten toch niet alle verantwoordelijkheid aan jou over?
ik zou nooit maar dan ook nooit mn verzorgster laten aanmodderen?
nou heb ik die ook gelukkig niet meer maar jeetje wat een mensen die
moeten jou toch vertellen of je mag rijden of je mag stappen en hoe lang??? wat is dit voor vreemds?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 00:06

dat weten ze allemaal niet

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:24

Ik ging dus echt niet op een paard zitten die kreupel loopt of niet zoals het hoort. Beetje aanmodderen is erg gevaarlijk.
Ik vind het maar vreemd en onverantwoord waar je nu mee bezig bent.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:54

Dierenarts bellen Verward

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:03

Sorry verhaal.................??!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:09

been na het stappen koelen,, want de spieren en alles word warmer door het stappen en daardoor koel je t af..

als jij bijvoorbeeld zwaar gaat trainen moet je na die tijd ook douche voor je spieren een cool down te geven,

ik zou kort zn 15 minuten stappen op de harde ondergrond, 2 a 3 x per dag en na het stappen 10 minuten koelen..

maar zoals de rest zegt kan t ook geen kwaad om ff de DA te bellen.. een pony wat een jaar kreupel geweest is, daar is zoiezo iets niet in orde mee

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:23

ok. maar ik ben pas op haar gaan rijden toen ze weer helemaal goed liep. eerder niet!
en die mensen die willen niet dat de dierenarts daarbij komt. omdat ie daar toch nix aan doen kan (dat zeiden ze voordat ze weer goed liep..toen ze pas daar was)

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:05

Als je niet weet waar de kreupelheid aan ligt is het ook moeilijk naar mijn idee om te weten wat je wel en niet mag doen. Of je weer kan rijden enzo.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 23:12

veearts?

afkoelen is goed wat je deed. wees maar voorzichtig.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 13:16

ja. dat zal ik zeker doen. maar die mensen daar willen de veearts er niet bijhalen. ik heb aan de oude eigenaar nog dingen kunnen vragen en die zei dat ze nog allemaal dingen hadden gedaan met een dierenarts. en die zei dat het paard naar de slacht moest gaan. later hebben ze nog aan een andere dierenarts iets gevraagt en die zei dat het wel weer goed kon komen als er rustig mee gedaan werd.
ze zeiden ook dat op foto's te zien was dat het bij de hoef iets kon zijn van het kraakbeen. maar wat dat betekent weet ik niet.
ik rij nu wel gewoon weer. heel rustig aan. bijna alleen stappen en soms een stukje draven. ze loopt tot nu toe steeds weer goed en als ze niet goed zou lopen dan rij ik ook niet op haar.
(ze had eerst geen dik been enz. en toen ik het 1e bericht had geplaats had ze wel een dik been wat ze nu al ik denk 2/3 weken niet meer heeft en ook goed loopt)

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:07

Een deel off topic slow chat is verwijderd.

andrea26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:29

Jey,
je heb te lang met je paard door zitten rijden. Geef hem/haar wat rust. doe een tijd niets mee. zo 2 maanden in de wei laten lopen.
hij/zij heeft misschien een rare sprong gemaakt in de stal of wie.
en koud water op je paard's been is slecht voor de spieren en zeker als ze warm zij!! met louw water is beter OK dan! OK dan! OK dan!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 17:29

ok. maar ik ben pas gaan rijden toen ze goed liep. toen ze niet goed liep. duz toen ik haar pas kende heb ik niet gereden. toen ze ongeveer 2 weken goed liep ben ik eerst op haar gaan stappen en soms een klein beetje draven. dat ging heel goed en later kon ik gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeel rustig aanrijden. aan de benen is nu niets meer te zien en ze zijn allemaal evenwarm. ook loopt ze goed. beter nog dan eerst.