Hoi, ik ben net lid geworden en heb gelijk een vraag, namelijk: mijn 3 jarige merrie heeft onlangs een blessure opgelopen, waarschijnlijk in het land. Ze haalde haar kreupel uit het land, ben 2 weken gaan stappen/afspuiten maar werd niet beter, toen de dierenarts erbij gehaald en die verwees mij door naar bodegraven om foto; s te laten maken, nu hebben ze daar geconstateerd dat het spiertje tussen tussen het hoefbeen en de hoefkatrol is ingescheurd of uitgerekt, nu moet ik nog een tijdje stappen en als het dan niet over is moet ik terug komen en gaan ze haar inspuiten, en komt er nog eens 3 maanden stappen bij! Is er iemand die ervaring heeft met deze blessure en mij kan vertellen hoe het bij zijn of haar paard is verlopen en is dit paard er helemaal van genezen?
Alvast bedankt voor de reactie !!!
judithh
Geplaatst: 02-01-05 22:18
hoi thara,
allereerst welkom op bokt, ik hoop dat je hier een leuke tijd gaat hebben, pas wel op, bokt is erg verslavend!!
ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik duim hard met je mee dat unique snel weer de oude is, en dat er hier mensen aanwezig zijn die je misschien wat meer kunnen vertellen, en je weet het, als je zin hebt om te rijden kun je altijd toemba pakken.
-xxx-
cowboyinneke
Geplaatst: 03-01-05 15:11
Hoe zijn ze daar achter gekomen? Op foto's zijn geen pezen of spieren te zien? Mijn merrie heeft ook iets in de ondervoet. Ze staat overkoot en loopt erg voorzichtig, maar ze komen er niet achter wat het is
Bets
Geplaatst: 03-01-05 15:29
cowboyinneke schreef:
Op foto's zijn geen pezen of spieren te zien?
Precies kunnen ze niet zien lijkt me. En wat willen ze in gaan spuiten?
MELLOWUNIQUE
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-05 20:15
ze hebben foto's gemaakt en ook een scan en op de foto hebben ze een donkere plek gezien dat betekend dat er ruimte zat op dat plekje en daarom zeiden ze dat dat bandje of uitgerekt is of ingescheurd en dan kan het zijn dat daar een ontsteking bijis gekomen waardoor ze veel pijnheb en zo kreupel loopt daarom staat ze nu 2 weken op metacam ( ontstekingremmend en pijnstillers ) en ze willen tussen het hoefkatrol en het hoefbeentje inspuiten met ontstekingremmers en haar hoefstand iets veranderen waardoor het sneller kan helen. groetjes
CaLiMeR0
Geplaatst: 04-01-05 23:52
hoi!!!
Ik had een vraagje, woon je in de buurt van bodegraven want dat woon ik ook en ik ken ook een paard die unigue heet dus was ff benieuwd of ik je toevallig ken..
groetjes!!
MELLOWUNIQUE
Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-05 12:17
HOI, nee ik woon in Berkel en rodenrijs, dat is vlak bij het vliegveld zestienhoven. dat is ongeveer 20 minutjes met de auto naar bodegrave.