ophalen ponycadaver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elssofie

ophalen ponycadaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 21:42

Hallo,

Op oudejaarsavond is onze pony overleden. Veel verdriet en bij ons geen feestgedruis. Toch zitten we nu met een practisch probleem ... Waar moet ons cadaver naar toe. rendac? Wie heeft er ervaring mee en wat is de kostprijs? 't is geen prettige vraag , maar toch 't zijn dingen die ook gebeuren.

Dank

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:54

hoi wat erg voor je,

ik denk dat je het t best kan vragen bij een boer in de buurt of iemand met vee want om je aan te melden heb je een nummer nodig het gaat tegenwoordig met de computer dus als particulier zijnde is het erg moeilijk te regelen. sterkte!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:02

Allereerst heel veel sterkte gewenst, zoiets is heel rot als dat gebeurt!

Op deze site staat een telefoonnummer, misschien kan je dat bellen. Misschien kan je daar ook meer informatie vinden: http://www.rendac.com/nl/welkom.html . Als je naar beneden scrollt, krijg je een stukje met routebeschrijving en adresgegevens, ook van België.

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:30

Heeft iemand enig idee of er een prijs verschil is tussen landbouwer of particulier?

dank

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:34

Ik heb mijn beestje jaren geleden ook door Rendac op laten halen. Ze kwamen gewoon dezelfde dag als m'n pony afgemaakt werd, hebben zelfs gebeld dat ze het kadaver opgeruimd hadden (en de kust dus weer veilig was Schijnheilig ) en dat kostte toen maar liefst 27 gulden 50.

Wat een rottig begin van het nieuwe jaar zeg Verdrietig

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 06:54

Volgens mij heeft een landbouwer een contract met Rendac, die betalen een soort van contributie per jaar. Ze hebben misschien iets voordeel, maar waar dat voordeel precies in zit weet ik ook niet. Maar je kan dus niet zo maar doen alsof je landbouwer bent.
Vroeger als landbouwer kon je in Nederland kiezen uit een contract, waarbij het dode dier vanaf de erfgrens gehaald werd en een contract, waarbij Rendac het terrein op ging om een dood dier op te halen. Sinds de MKZ mag Rendac het terrein in Nederland niet meer op, dus die twee contracten zijn er 1 geworden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:18

Jet schreef:
Sinds de MKZ mag Rendac het terrein in Nederland niet meer op, dus die twee contracten zijn er 1 geworden.

Volgens mij doen ze dat nog wel. Als er geen koeien oid worden gehouden b.v.
Zeker een particulier heeft niet de mogelijkheid een groot dier aan de openbare weg neer te leggen.

Heel veel sterkte gewenst.......... Ach gut echt een rot einde en begin van een jaar....

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:21

als paardenhoudster en veehouder kan ik zeggen gewoon rendac bellen je door laten verbinden naar het kantoor dus geen 1 drukken maar 2. dan krijg je iemand aan de telefoon die je gegevens op neemt en ze halen je pony op.
veehouders hebben inderdaad een contract en betalen een contributie per jaar, maar betalen tevens voor elke keer dat er een kadaver wordt op gehaald. dus als je een veehouder laat bellen moet je hem wel de ophaal kosten vergoeden.
de kadavers moeten voor bij de openbare weg liggen want de vracht auto mag je terrein niet op ook al ben je particulier ( ook bij jou is er een besmettings gevaar) dus als dat een probleem is kan je inderdaad beter even aan een veehouder vragen of hij het kadaver ophaald om de ponny bij hem op het erf te leggen.
ik hoop dat je nu voldoende informatie hebt ander stuur me een p.b

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:49

dank voor de reacties, we hebben het kadaver nu enkele 100meters van de weg gelegd omdat het al aardig begon te ruiken !!!! Moet je je voorstellen hoe het in Thailand en anderen ruikt. Met nieuwjaar passeren er vele mensen bij ons en moesten we het voor ons huis leggen, je zou de buurt raar zien opkijken. Hopelijk komen ze het snel halen, maar 'k denk dat het dinsdag pas zal zijn.

strandloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:47

allereerst heel veel sterkte!!
Het is altijd vreselijk als je een huisdier verliest!

Wij hebben afgelopen jaar ook een pony verloren en die is ook opgehaald door de rendac.

Je kunt inderdaad zelf bellen met de rendac om een afspraak te maken en als je er moeite mee hebt kan je het ook door je eigen dierenarts laten regelen.

De kosten vallen mee hoor de rekening kwam een 1/2 jaar later en het bedrag was voor onze pony €18,00

Op dit bedrag zit een subsidie en daardoor zijn de kosten laag

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:10

gewoon rendac bellen

hadden wij ook, weekend langs lag paard naast stal, in de zomer, dat stinkt.
en er zaten kraaine bij zal de verdere details bewaren, moetst even kijken of het dat paard was, zag het al aan wit voetje goor man!

opgehaald door rendac, lans de weg ge legd zodnag avond, met zeile erop onder omheen. niemand die er zo een dier kon zien liggen.

ik heb al eens een schaap zo langs de weg zien liggen bah, de meesten bedekken het dier. en laastst een koe, jakkes, en een stalgenoot maakte buitenrit, lagen er dode kalveren, gewoon zonder te bedekt ijn

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:25

heel veel sterkte, volgens mij doet de rendac niet zo moelijk maar even een vraagje je pony al opgehaald nu ongeveer 9 dagen later

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:19

Dat zal toch wel?

Slotje dan maar?

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 17:58

Het lijkt me dat het probleem van de topicstarter al is opgelost.
Vandaar dat dit topic op slot gaat.