Heyzz, Mijn New Forest pony heeft zijn hoofd gestoten dinsdag. DA erbij gehaald en het is gehecht, alleen nu komt er opeens allemaal pus uit, van de DA mocht ik er niks aan doen, maar het is echt heel vies. Weet iemand mischien wat het beste is om eraan te doen? Groetjes Chrystal
wizz
Geplaatst: 01-01-05 22:08
voor zichtig schoon maken (deppen) met gekookt water(wel laten afkoelen lauw) alleen voor het weg halen van de pus. sucses
kiana
Geplaatst: 02-01-05 01:16
ik zou iom de DA antibiotica geven. er is duidelijk een ontsteking gaande.
piggeljay
Geplaatst: 02-01-05 10:34
ander dierenarts nemen? ik zou het wel schoon maken als ik jou was, en een ander dierenarts bellen om advies want als er echt pus uit komt is dat niet goed, als er vocht uit komt is dat wond vocht en dat kan weer geen kwaad, maar jij bent degene die het niet vertrouwd dus gewoon je gevoel volgen dus bellen
Xantha
Geplaatst: 02-01-05 10:36
Goed schoonhouden en de da nog eens bellen. Anders een andere da!! Succes ermee!
CouCou
Geplaatst: 02-01-05 18:00
Als er dus echt pus uitkomt, dan duidt dat erop dat het aan het ontsteken is. Dus zeker schoonmaken en dan toch de DA er nog een keer na laten kijken. Misschien is antibiotica wel nodig als de ontsteking te erg wordt.
CarpeDiem
Geplaatst: 02-01-05 20:34
Als je paard AB krijgt is er niets aan de hand. Die pus moet juist uit de wond, dit zijn de dode witte bloedcellen die hun werk hebben gedaan. ik weet niet waar de wond zit, maar je zou misschien zelfs de wond kunnen afspuiten..(zodat de zwelling afneemt). Als je nog geen AB hebt zou ik ff met je da bellen, maar ik neem aan dat je al wel AB hebt!