Nou het jaat begint weer goed voor mij. Ik kom vandaag op stal en zie mijn paard staan met twee gigantiese dikke achter beenen. Ik d8 eerst aan stal benen omdat ze gister de heledga op stal had gestaan en donderdag waarscheinlijk ook. Ik was gaan lopen langs de weg met haar.. de bene slinkte maar een heel klein beetje. Toen heb ik ik beide beenen een half uur lang afgespoten met koud water op advies van de dierenarts die ik gebeld had inmidels. Ik had ook meteen maar even gewasen met betadine schapo voor het geval het een ontsteking zou zijn. Bij het wassen vielen er allemaal korstjes af en zag ik dat ze een snee in haar linker achter been had in op haar rechter achter been had ze een klein schaafwondje. Na het wassen en afspuiten heb ik de benen droog gemaakt met een schone handoek en heb ik er een midel voor schaaf wondjes en snee of slecht helende wonden op gesmeerd...weet ff niet uit me hoofd hoe het heet maar dat had ik gekregen van mijn vorige dierenarts voor mijn vorige paard die zich zelf toen der tijd had open getrapt. Ik heb de stal helemaal schoon gemaakt schoon stro en maar nog een dagje op stal want ik ben bang dat ze op het weiland mischien wel weer gaat ontsteking door dathet mischien vies word. Toen ik weg ging d8 ik dat ik al zag dat er er al een beetje een korstje op begon te komen .
Nu is mijn vraag wat doen jullie al jullie paard een flinke snee in zijn been heeft en dikke benen? Wat kan ik nog meer doen om die wond zo goed mogelijk te laten heelen.
Mijn dierenarts zei dat het zo wel goed was maar omdat het z'n badlap is die mijn pony niet eens kon ente vraag ik hier toch maar voor de ckerheid of ik er nog meer iets aan kan doen.
(de benen zijn weer helemaal dun maar die kunnen natuurlijk weer dik worden)
Ik dnek trouwens dat ze zich zelf heeft open gehaald omdat ze gister avond zo bang was voor vuurwerk. maarmet zekerheid kan ik het niet zeggen want ik was er nietbij toen hetgebeurde dus ik kan zo geen conclusies treken het enige wat ik wil is dat het zo snel mogelijk heeld.
CarpeDiem
Geplaatst: 01-01-05 19:56
De dierenarts heeft er heel wat jaren voor gestudeerd dus als hij het zegt zal het echt wel waar zijn!! En dierenartsen die niet bij paarden in de stal kunnen komen komt wel vaker voor, ga jij met plezier naar de dokter?!