Droes-vaccin!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RJS

Droes-vaccin!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 13:35

Ik hoorde van onze dierenarts dat er een middel op de markt wordt gebracht tegen droes.. dit is dan een injectie (ik geloof vergelijkbaar met de injectie die paarden tegen influenza moeten hebben) en daardoor is een paard beschermd tegen droes! Uitkomst? volgens mij wel...
Ik vraag me alleen af, hebben jullie hier ook al meer over gehoord? En is het een eenmalige spuit of moet het net als met influenza periodiek?

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:46

Ja ik heb er al wel wat van gehoord maar ik weet niet of het jaarlijks is oh half jaarlijks, ik zal eens informeren.

myla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:54

Ja en ik heb het vandaag ook gehoord van de da. Hij had het over een jaarlijks vaccin. Maar ik begreep van hem dat ze er nog mee bezig zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:16

En dan maar afwachten wat voor (bij)werkingen het heeft....

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:03

In de strengen adverteren ze al met het vaccin dus het is inmiddels verkrijgbaar.
De bijwerkingen zullen dus ongetwijfeld al bekend zijn anders brengen ze het niet op de markt.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:30

Ik zie vaccineren tegen droes niet zo zitten.
Als een paard eenmaal droes heeft gehad kan hij het nooit meer krijgen en heel veel paarden hebben als veulen al droes gehad. Daarbij is droes wel vervelend en heel erg besmettelijk, maar niet zo gevaarlijk als beweerd word. Als je het paard gewoon uit laat zieken en elke dag trekzalf op de bult doet, kan er niet veel fout gaan.
En daarbij is het weer een extra enting die het paard moet krijgen en waarschijnlijk behoorlijk duur is....

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:41

schoentje schreef:
Als een paard eenmaal droes heeft gehad kan hij het nooit meer krijgen

Dat is niet helemaal waar hoor! Als een paard eenmaal droes heeft gehad kan hij het nog steeds krijgen, alleen zal de mate waarin hij het krijg minder heftig zijn...

Maar ik zou mijn paard (die overigens 2x droes heeft gehad) daar niet voor inenten... laat ze maar uitzieken en anti stoffen opbouwen Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:48

schoentje schreef:
Als een paard eenmaal droes heeft gehad kan hij het nooit meer krijgen en heel veel paarden hebben als veulen al droes gehad. Daarbij is droes wel vervelend en heel erg besmettelijk, maar niet zo gevaarlijk als beweerd word. Als je het paard gewoon uit laat zieken en elke dag trekzalf op de bult doet, kan er niet veel fout gaan.
En daarbij is het weer een extra enting die het paard moet krijgen en waarschijnlijk behoorlijk duur is....

opzich geef ik je gelijk, maar....... het grote probleem van droes is idd de besmettelijkheid, oudere paarden (echt wat oudere) wat zwakke paarden, zijn er erg vatbaar voor dan, en daar is de uitkomst toch niet altijd uitzieken en het komt wel goed.

daarbij idd, een paard kan het nog steeds krijgen ook al heeft ie het gehad, zoals al gezegd de heftigheid is minder..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:35

Uitzieken werkt het best.. Ik ben benieuwd of deze vaccin de droes geheel tegenhoudt, of dat de droes dan minder is..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:06

Aan de ene kant ben ik ook voor uitzieken, maar aan de andere kant, ze kunnen natuurlijk goed ziek worden van droes. En ik weet ook een aantal paardjes die toch zijn overleden aan naar binnen geslagen droes en ik geloof niet dat ik daar nu zo gelukkig van zal worden.
Ik geloof dat ik eerst maar eens goed info ga vragen bij de DA.