Bitbandages voor gevoelige mond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Bitbandages voor gevoelige mond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 20:40

Hi,

Lady heeft zichzelf aangeleerd om haar tong op te rollen (2 topics geweest bij VMR). Ik heb van alles geprobeerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat als ik het hoofdstel vrij los doe, ze het minimaal doet. Alleen met uitstappen.

Nu vraag ik me af: Als ik het bitje met bitbandages inrol, zal ze het dan nog minder doen? En wat ik precies de werking van bitbandages?

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:32

Wat voor bit heb je erin hangen?

Wij gebruiken deze bitbandages standaart (Liverpoolstang), bij het inrijden van de jonge paarden voor de kar en dit werkt prima.

Het gebruik van een bitbandage kan idd een oplossing zijn, bij een gevoelige mond.

Check eerst, of bit en hoofdstel wel goed passend zijn, want als ze het minder doet op een hoofdstel, wat eigenlijk te los zit, geeft dit toch de indruk dat er ergens iets niet goed past en dan denk ik toch in eerste instantie aan een te klein bit.

Succes.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:24

Een stuk zeem om je bit naaien werkt ook super. Wel even opletten aan welke kant je het naadje doet. Blijft een stuk beter zitten dan bitbandages, en is nog goedkoper ook.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 20:41

Ik heb een gewone gebroken watertrens. Ze doet het hier goed op.
Hoofdstel heb ik nagekeken en ook door iemand anders. Deze is goedzittend gekeurd.