Primeval versus Cortaflex

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Primeval versus Cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 19:40

Ik heb een 13 jarige Quarter merrie met een artrose knie die ik er erg graag weer wat bovenop wil helpen. Ze gebruikt nu een anderhalve maand Primeval en is al een stuk vooruit gegaan, ook door de tijdsduur natuurlijk. Van verschillende topics hier begreep ik dat het bij verschillende paarden ook verschillende uitwerkingen heeft. De een beviel bv Cortaflex weer beter.....
Mijn emmer Primeval raakt nu aardig leeg en ik moet dus weer wat gaan bestellen.
Maar:
Wie heeft al eens vergelijkingen qua prijs en werking gedaan met de producten Primeval en Cortaflex (of noge een ander goed product)? Ik zit maar te rekenen en te vergelijken.... Daar komt nog bij dat Cortaflex allerlei soorten met heel verschillende prijskaartjes heeft. Ook staat er niet helemaal duidelijk (voor mijn dan) hoeveel ze per dag moeten hebben dus dat vergelijkt moeilijker.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:02

Bij mijn paard heb ik ook eerst primeval gebruikt en dit werkte best aardig. Daarna overgestapt op cortaflex en daar reageerde hij een stuk beter op. Het duurt wel een tijdje voordat het optimaal werkt. Als ze dan goed lopen is mijn ervaring dat het ook goed blijft. Zelf geef ik de gewone cortaflex (die met HA heb ik ook een periode gegeven, maar merkte daar dus geen verschil mee - alleen in de portemonnee). In het begin moet je wat meer geven zodat het in zijn lichaam opgenomen kan worden daarna kan je minderen. Alleen het staat op cortaflex.nl wel krom en niet eerlijk: die vermelden de minimale onderhoudsdosering terwijl de optimale onderhoudsdosering (die je dus meestal gebruikt) hoger is. Voor meer info. stuur gerust een pb.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:06

Volgens mij is eht per paard verschillend wat aanslaat. Gewoon proberen zou ik zeggen en probeer een gerbuiker van Cortaflex achter de hand te hebben die het over wil nemen als het bij jouw paard niet bevalt.