Mijn ruin (heb wegens twijfel er meerdere malen onder gehangen ter controle) zorgt voor verwarring. Hengstige merries gaan meteen plassen en doen alles zodat ze voor zijn neus in spreidstand kunnen gaan staan. (figuren in de bak rijden, ho maar) Ze worden als een magneet naar hem toegetrokken en zodra ze bij hem zijn is het draaikonten en plassen geblazen. Ze vertonen in zijn buurt alle kenmerken die een hengstige merrie naar een hengst toe zou vertonen. Mijn ruin laat zich ook niet onbetuigd. Laat meteen 'de boel' eruit hangen, of vertoond de laatste circuskunsten om te imponeren. (wat me in het bos nooit zo goed uikomt) Zijn aandacht is verdwenen en heeft alleen nog oog voor het vrouwelijk schoon. (over impuls in zijn gangen heb ik dan niets te klagen.. laatst dacht ik dat we het achter-onderstel waren verloren.)
Ik heb het idee dat diezelfde hengstige merries dat niet vertonen bij andere ruinen. Heeft iemand een verklaring? Kan een ruin een merrie zo van slag maken? Is meneer stiekum een klophengst? Hoe kan ik dat controleren?
Ik weet dat hij een lekker ding is, begrijp die merries volkomen, maar ik gun anderen ook een rustige les en als de merrie in kwestie voor de 8ste keer moet plassen in de stalgang is het ook wel weer leuk geweest voor diegene die het moet opruimen...
Achja..mocht het in de dressuur niets worden kan ik hem altijd nog als schouwhengst verhuren...

zo lang ik hem heb heeft hij nog nooit op een merrie gezeten, of er interesse voor getoond. ook weird eigenlijk