Hoefkatrolontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:55

Volgens de dierenarts (geen foto's gemaakt) heeft m'n pony hoefkatrolontsteking. ZE is ingespoten met ontstekingsremmer. En wat nu? Hoeveel rust kan ik haar het beste geven? Wanneer weer wat proberen? aan het ""werk"" zeg maar... heel licht, niks overbelastend, want heb nu hier echt meer dan lang genoeg mee gezeten Knipoog Alternatieve mogelijkheden?

De dierenarts heeft hier niet echt iets concreets over gezegd.. daarom vraag ik het aan jullie.. hoop dat jullie me een klein beetje kunnen helpen!!
Alvast bedankt, mochten jullie meer informatie willen dan moet je het maar vragen...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:06

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:10

Antheman schreef:

Interessante link. Had er al eens op gekeken, maar was de link weer vergeten. Ik zit alleen nog te bedenken waarom juist vaak eggbarijzers gebruikt worden terwijl deze volgens deze site juist niet moeten. Beide zorgen voor een verkort turnover moment.

Heeft iemand hier dan ervaring mee?

Verder zou je Bitterbal de dierenarts nog eens kunnen bellen en vragen wat je het beste kunt doen, die heeft je paard gezien en die zou het advies moeten geven.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-12-04 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:10

Dankjewel, ik had deze site alleen al gezien....
Stuur je even een pb Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:19

ik heb een paard gereden voor iemand die kreeg HKO, geconstateerd toen ie 14 was, werd op eggbars gezet, verbeterde niets.... toen zijn de ijzers er onderuit gegaan en hij is een jaar weggezet in een begrazingsgebied.

na een jaar is ie eruit gevist en naar een soort paarden-bejaardentehuis in Brabant gegaan.

Nooit meer ijzers gehad en nu is ie 24 en hij loopt nog een paar keer per week een recreatief ritje! is geen dag meer kreupel geweest!!

Dit paard was een Ier, een jachtpaard, op 3 jarige leeftijd het veld in gestuurd om terreinvast te worden en altijd hard gewerkt; in het jachtseizoen ieder weekend jagen. Voor de jacht was hij niet meer geschikt en de eigenaren hadden niets aan een recreatiepaard, dus vandaar het paarden bejaardentehuis, maar met beleid kan je paard nog jaren mee hoor!

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:49

Waarom zijn er dan geen rontgenfoto´s gemaakt Bitterbal? Je DA heeft dan klinische hoefkatrol geconstateerd, wat dus niet bestaat. Hij kan wel zoveel zeggen, maar als ik jou was zou ik toch maar even voor de zekerheid foto´s laten maken. En je DA bellen, wat je nu moet doen. Ik vind het een vaag verhaal, hij zal toch wel wat uitgelegd hebben van hoe en wat en wat HKO precies inhoudt etc. en hoe je nu verder moet met opbouwen? HKO (mocht ie dat echt hebben) gaat niet met rust over, het gaat nooit over.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:07

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:33

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld en er zijn geen foto´s gemaakt, dus er kan wel zoveel geroepen worden.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:17

www.mayadehoog.nl gebruikt een soortgelijke AdeB training. ook een aanrader.
verder vind ik het heel oncorrect dat je VA niet meer verteld en uitgelegd heeft.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:04

Ik zou gewoon persoonlijk naar Antoine de Bodt of Marijke de Jong of Caroline de Lannoy gaan. Informeer eens bij deze mensen (zie website bij mijn onderschrift staan) en anders stuur mij een pb-tje. ik kan je er veel over vertellen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:38

Ik vind het ook wel vreemd dat er geen foto's gemaakt zijn en de dierenarts ingespoten heeft. Bij HKO helpt een andere manier van rijden (rechtrichten - zie hierboven). Ook kan een voedingssupplement goed helpen. Kijk maar eens met de zoekfunctie. Mocht je meer info. over cortaflex willen (daar heb ik echt superervaring mee opgedaan toen ik ten einde raad was ivm HKO/artrose 3-4), stuur dan een pb met je emailadres.
Pas trouwens op met inspuitingen met prednison (dat gebruiken de meeste dierenartsen): dat onderdrukt de ontsteking en helpt maar van korte tijd. Schade wordt gewoon aangericht en vaak wordt steeds opnieuw ingespoten met kortere tussenpozen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 12:52

Eerst wil ik jullie allemaal nog een gelukkig nieuwjaar wensen!!
Ik heb best wel wat aan jullie tips gehad, ik heb inmiddels antoine de bodt gemaild met vragen aan hem over evt. lessen... eerst wil ik dit graag gaan proberen en kijken of het wat opleverd, ik ga toch vaak voor de zo natuurlijk mogelijke manieren Knipoog
Bedankt voor jullie reakties allemaal!!

angeliq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:19

gelukkig nieuwjaar allemaal!!
mijn paard heeft ook HKO en heeft ook op eggbars gelopen en ze liep hier goed mee, nu heefd de smid wat anders geprobeerd ze heeft nu een gewoon ijzer met een balkje aan de achterkant gelast een soort hakje en hier loopt ze ook heel goed me ze is niet meer kreupel geweest en ik rij 3 tot 4 keer per week met haar wel recreatief en relax!!!!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 16:05

Klinkt ook erg goed, misschien dat ik dat daarna maar ga proberen Lachen maar kan je me misschien ook vertellen wat je daar ongeveer voor betaald? Bloos mag anders ook via pb Knipoog

angeliq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:17

ik betaal tussen de 65 en 75 euro hiervoor weet het niet meer precies Bloos erg he! maar mijn paard loopt echt goed met dat beslag en we genieten allebei weer van onze ritten!!! succes ermee OK dan!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:27

Ik had gedacht op iets hogere prijzen Knipoog, maar het is zeker ook het proberen waard....

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:38

Ik heb ijzers met een balk, zooltje en silliconen ertussen. Daar betaal ik in totaal (hij heeft ze alleen van voren, van achteren normale ijzers) 130 euro per keer voor. Dus dat is heel wat prijziger