Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb zelf al diverse keren DA erbij gehaald, naar kliniek geweest en ze kijken vaak naar waar de pijn uitstraald maar niet wat de oorzaak ervan is. Dat is tenminste mijn ervaring.
. Dit jaar werd na gewoon middendraf rijden, bij terug nemen opeens mijn paard kreupel. DA erbij, dacht dat overbelasting was van onderhoef en kreeg rust. Paard werd zo kreupel kon zowat zijn stal niet in of uit, toen ben ik bij Marijke Bonck terecht gekomen van Cherokee paarden.
Bleek dat paard lichamelijk niet in orde was en dus soort van spierverzuring had gekregen. En ja als deze mensen wel je paard weer goed krijgen.... dan krijg je daar wel vertrouwen in en zakt het vertrouwen van de DA of kliniek. Later bij onze miniponies ook, ons miniveulen was doodziek nadat ze net van hengstenhouderij terug gekomen waren, zo verkouden, ik dacht persoonlijk longontsteking, volgens DA was het niet, maar kreeg wel spuit dat snel werkte en nog een spuit wat langzaam werkte. Pony verbeterde nauwelijks. Daarna ook mee naar Marijke Boinck geweest en pony knapte snel op. Bleek tegen longontsteking aan te zitten en zware keelontsteking te hebben. Dus dat is mijn ervaring ervan. Natascha schreef:De dierenartsen zouden eens wat meer samen moeten werken met de andere disciplines want het vult elkaar heel goed aan.

runningkawa schreef:Dit alles zet je aan het denken.
Dus naast de Da komt er bij mij ook wat anders kijken.
Want als ik alleen naar de Da had geluisterd, was Kawa er niet meer geweest.
. Maar goed zonder DA kunnen we ook niet misschien, maar soms trekken ze te snel een conclusie, zou idd fijner zijn als ze wat meer willen samenwerken met dit soort mensen! Ik herken je verhaal ook Runningkawa, zo'n handoplegging en magnetiseren/energie door lijf brengen vinden paarden juist fijn
. Het is ook duidelijk aan gelaatsuitdrukking van paard te zien hoe ze zich op dat moment voelen. Ik heb paarden gezien die zowat half dood van trailer afkomen (zo zielig kijkend) en na zo'n behandeling fris en fruitig uit hun ogen weer kijken. Ze voelen verlichting. Dat zegt mij genoeg.
Bets schreef:Overigens hoor ik veel verhalen over Steffie van Laarse zij is dierenarts maar ook accunpucturist en is holistische therapeute, dus het kan wel samen zie je wel. Maar ja als je goed bent, word het ook snel rondverteld. Natuurlijk zijn er ook veel kwakzalvers in de alternatieve wereld, maar dat is in elke branche, waar goeden onderdoen voor de slechten. Dat is kwestie van goed uitzoeken en uitpluizen en advies van anderen vragen die er ervaring mee hebben.