kreupel, niet dik en geen wond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

kreupel, niet dik en geen wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:14

Mijn haf heb ik vanmiddag kreupel uit paddock gehaald. Gister was er nog niks aan de hand. Nu loopt hij kreupel. Er is niks aan te zien, geen wond, niet dik, alleen warm. Dit geldt voor zijn hele been tot aan de hoef. Het verschil is heel duidelijk te voelen. Ik heb hem al een aantal keer afgespoten. De DA komt morgen, heb ze vandaag al gebeld.
Wie heeft een idee? Hij kan natuurlijk zijn gaan racen in de paddock en een misstap hebben gemaakt, maar dan moet hij toch niet zo snel kreupel lopen?
Ik vind het altijd zo zielig om een paard kreupel te zien lopen, krijg er pijn in m'n buik van....

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:23

tjah het zou wel kunnen dat hij iets te wild heeft gedaan in de paddock. ik heb ook altijd zoiets als mijn verzorg jaarling als een gek door de wei galoppeerd van kijk uit joh dadelijk bezeer je je nog. dit is gelukkig nog nooit gebeurt maar je weer maar nooit. misschien is het bij jouw haf toch gekomen van eventjes gek doen in de paddock. wel goed dat je zijn been hebt afgespoten!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:48

Heeft je paard ook geen bultjes op de pees ofzo?
Hou het in de gaten, en als het met een paar dagen niet minder is toch even de da erbij.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:05

Misschien een hoefzweer?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:40

als t wel warm is maar niet dik, lijkt het me een lichte verstapping, lichte kneuzing zeg maar.
af spuiten met water is dan wel goed. geloof dat je dan wel wat moet stappen, maar dat weet ik niet zeker.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 17:45

Ik heb de DA gebeld en ik moest niet wandelen met hem, maar afspuiten. Dat doe ik nu om de twee uur en het gaat gelukkig redelijk goed. Ik kan dus weer ff iets rustiger slapen... Lachen

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:16

spier verekt of hij heeft zich verstapt;)had die van mij laatst ook;)