slijtage aan het hoefgewricht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanita

slijtage aan het hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 18:52

Ben net terug van de dierenarts.
Geen goed nieuws Huilen . Ik kan niet meer op haar rijden. Afgekeurd.
Na controle op het harde was ze nog kreupel. Dus foto's genomen zag er allemaal goed uit. Dus ik blij maar de dierenarts zei maar gelijk dat ik niet blij moest zijn. Wat hij dacht was niet goed.
Dus toen is het hoefgewricht verdooft. Na 5 min inwerken nog kreupel. Na 10 nog maar wel iets beter na 15 min weer iets beter. Het werd ongeveer 90 tot 95 % beter.

Dus diagnose. Slijtage en niet meer rijden. Heel af en toe op het harde dus een fokmerrie van maken. Weg doen vond hij zonde vanwege haar karater. Ik moet er maar mee gaan fokken. Schrale troost.
Ik heb net een potje zitten janken.
Nu moet ik opzoek naar een stuk weiland met stal waar ik nu sta is te duur voor een paardje dat niks mag doen.

Leuk einde van het jaar ik had me het wel anders voor gesteld.

groetjes hanita

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:22

Veel sterkte !
Maar waar zit de "slijtage" precies ? hoefbeen, kroonbeen ? wat was er te zien op de foto's ?

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:35

Veel Sterkte! Echt heel rottig voor jullie!

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:04

Hoi, wat voor slijtage en waar precies? En de foto´s zagen er goed uit?Als zi slijtage heeft, zal je dat toch wel op de foto´s kunnen zien, neem ik aan. En over fokmerrie gesproken, misschien is wat zij heeft wel erfelijk, dus daar zou ik even goed overnadenken en overleggen met de DA.
Volgens mij ben je nu niet veel wijzer geworden, ja dat zij afgekeurd is op slijtage, maar waaraan? Je weet toch nog steeds niet precies waar de slijtage zit?
Veel sterkte ermee in ieder geval

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 07:35

het is slijtage van het kraakbeen. Dat is niet op foto's te zien. Dan zou ik een mriscan moeten doen en dat is zeer kostbaar.
En nee zulke dingen overkomen je en zijn zeker nier erfelijk. Ze is al goedgekeurt als fokmerrie. Ik mocht haar niet weg doen vanwege dit van mijn dierenarts daar was ze te lief en leuk voor. Natuurlijk ga ik verder zoeken en eventueel een andere dierenarts er na laten kijken. Je wilt het liever niet onder ogen zien dat je rijpaard weg is.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 07:39

klote dit zeg.......... maar ga niet teveel doktoren, ik snap dat je graag iets ander wilt horen, maar wat ik van je lees is dit een zeer degelijk onderzoek geweest, ik zeg ook nooit nooit, dus doe wat je hart je ingeeft, maar........... ben dan bereidt tot

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:43

toch zou ik iets aan haar voer toevoegen, zoals glucosaminecomplex kijk eens op www.puurnatuur.nl
sterkte!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:34

Goh wat vervelend! Zou toch proberen om een voedingssupplement te gebruiken. Zo was mijn vorige paard ook afgeschreven (door meerdere klinieken) ivm HKO/artrose 3-4. Na veel proberen uiteindelijk bij cortaflex uitgekomen (andere supplementen hielpen niet) en dit hielp dus super. Hij werd weer helemaal blij en vrolijk en ook rijden was na ca 8-10 weken geen probleem meer! Mocht je meer info. willen, dan kan ik je wel een worddocument mailen met de info. die ik erover verzameld hebt (dan even pb sturen..). Sterkte!
PS Kijk ook eens met de zoekfunctie, dan vind je veel topics van dit soort supplementen.