Imaverol bij mensen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhaia

Imaverol bij mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 18:11

Weet iemand of je, ipv je hele lijf in te smeren als je last hebt van schimmel, je je kunt wassen met imaverol? Of is dit middel te aggressief voor mensen?

Het zou in ieder geval een écht paardenmiddel zijn...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:09

Ja, kan wel gewoon even wat aanstippen.

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:16

Het kan wel, maar doe eerst een klein stukje, dan kan je zien of jij er niet toevallig overgevoelig voor bent.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:43

De paardenhuid is veel gevoeliger dan die van mensen dus het zou geen probleem moeten zijn.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:08

Neee, als je zelf last hebt van een schimmel gewoon naar je huisarts gaan. Mijn zusje heeft eens ringworm gehad via mijn paard en kreeg een zalfje daarvoor. Ging trouwens sneller weg dan het gedoe wat ik heb gehad met ivamerol (zo'n goed paardenmiddel vind ik het niet).

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:44

Je kan paarden en mensenhuid niet vergelijken. Paardenhuid is misschien gevoeliger, maar werkt ook anders als bij mensen.
Je mag nooit zomaar een diergeneesmiddel bij mensen gebruiken, en andersom ook niet. Er zijn niet voor niks verschillende middelen voor beide.
Ik zou het dan toch even aan de huisarts vragen.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:33

Ik heb ook een keer ringworm gekregen via mijn pony.
Ik ben naar de huisarts gegaan, kreeg een zalfje mee en was er zo van af. Ik geloof dat je er zelfs pilletjes voor kan krijgen als het verspreid over je lichaam zit.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:53

als je een olifantenhuid heb kan je het doen, als de jeuk te erg wordt is het voor de nacht een oplossing, maar verders gewoon naar een huisarts gaan.
wat ik probeer te zeggen is: je gaat er niet dood aan om je met imaverol te wassen, maar het is niet voor mensen geschikt en je weet niet wat voor bijwerkingen het heeft voor de toekomst, als je verkouden bent kan je ook wel penesiline gaan slikken, maar als je dan voor een ontstekking penesiline nodig hebt kan het zijn dat je immum geworden bent voor het middel, of allegisch

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:02

Allegra schreef:
Je kan paarden en mensenhuid niet vergelijken. Paardenhuid is misschien gevoeliger, maar werkt ook anders als bij mensen.
Je mag nooit zomaar een diergeneesmiddel bij mensen gebruiken, en andersom ook niet. Er zijn niet voor niks verschillende middelen voor beide.
Ik zou het dan toch even aan de huisarts vragen.

Het zal je verbazen hoeveel medicijnen uit de humane (mensen) geneeskunde worden toegepast in de diergeneeskunde Lachen

Imaverol kan je ook bij mensen gebruiken, zitten dezelfde stoffen in als de zalfjes die je bij huisarts krijgt voorgeschreven.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:19

Ik heb ook schimmelinfectie gehad en ik had ook Imavorol maar dan in pillen, ik zou gewoon even naar de huisarts gaan omdat t belangrijk is dat de schimmel helemaal uit je lichaam verdwijnt!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:01

Ik heb het ook gehad, gewoon even naar de huisarts is het beste.
Ik heb ook een zalf gekregen en het was zo weg.