Ongerust... wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

falabellatje

Ongerust... wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 00:32

Dag Bokkers

Hier een ongeruste "moeder" van het paardenkind. Ach gut
Mijn paardje staat sinds kort weer een beetje in training. Loopt lekker buiten, en wordt weer zo nu en dan een beetje gelongeerd (niet intensief) en af en toe gereden totaal (niet intensief) beetje hobbelen.

Maar nu komt het, vandaag na het longeren voelde in net vlak onder zn voorknie een heel klein bultje zitten aan de binnenkant, leek wel iets op een verdikking. Hij loopt niet onregelmatig en hij geeft ook geen teken van pijn als ik er aan kom. Ik nu helemaal in de stress ga allemaal dingen in me hoofd halen als peesblesure of wat dan ook...... ja raak flink in de stress hierzo.

Wie weet wat het is, en wat kan ik doen.

Alvast Bedankt
Laatst bijgewerkt door falabellatje op 30-12-04 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:39

ehm.
de dierenarts laten komen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:40

Klein bultje, tja, wanneer het paard verder niet onregelmatig of kreupel is, zou ik mij niet zo'n zorgen maken. In de gaten houden. Soms zijn we wel eens overbezorgd.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 01:50

een bultje wat los zit? of een bultje wat vast zit? dus kun je het makkelijk bewegen of niet? kun je het makkelijk bewegen kan het een vetbultje zijn...

maar tja er zijn vele dingen wat kan, kijk het aan, zolang het niet erger word en je paardje nergens last van heeft zou ik me niet zo druk maken...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:40

Dat kan zoveel oorzaken hebben. Een peesblessure is normaal gesproken erg pijnlijk dus als je paardje geen last heeft is die kans vrij klein. Maar als je twijfelt is een DA bellen het enige wat zekerheid geeft.

jordy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:41

misschien een sesambeentje die een keer gebroken is geweest als het hard is en niet te verplaatsen maar daar hebben ze geen last van hoor

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:02

tsja het kan ook een doodsimpele schieffel zijn. de mijne heeft het ook door een tik. maar heeft daar geen last van.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:41

Klinkt inderdaad als een schieffel...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:48

Een schiefel is hard (bot). Met een verdikking net onder de voorknie aan de binnenkant zou ik toch oppassen. Dit zou evt. de aanhechting van de pees kunnen zijn. Daar lopen ze overigens lang niet altijd kreupel op en hoeft niet heel dik/warm te worden.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:02

hoi, als ik zo naar je beschrijving luister denk ik aan iets wat vaak bij jonge volbloeden voorkomt... maar ik ben de naam even kwijt... Bloos

het is idd een verdikking aan de bovenkant pees, maar niet echt bult, eerder gewoon verdikking...

is het nog een jong paard? de volbloedjes krijgen er last van bij overbelasting van de jonge pezen...het staat niet warm en ze hebben er 'geen last' van...maartoch is het onheilspellend als zoeitsopkomt bij een volbloed..

maar zoals jij zegt werkt je paard absoluut niet intensief, dus daaraan zou het normaal niet mogen liggen...

ik zou aanraden:stappen stappen stappen op niet te zware bodem en even afwachten...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:07

Als je het niet zeker weet laat dan een DA erbij komen.
Het kan inderdaad een onschuldige schiefel zijn, maar t kan ook een peesblessure zijn, want volgens mij zit daar een klein peesbandje (ben de naam kwijt). En ze hoeven echt niet altijd kreupel te lopen op een evt peesblessure.