Uitslag/allergische reactie?! Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek_

Uitslag/allergische reactie?! Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:53

hoi, mijn paard heeft sinds maandag een soort korsten met pus op somige plekken op zijn hoofd, vooral wat meer bij zn snuit in de buurt en dan aan de zijkant..het ziet er echt naar uit. ik denk dat het misschien komt door zalf die ik erop had gesmeerd, en die niet helemaal goed meer was Verward Scheve mond dit omdat op de plekken waar ik het had gesmeerd, er dus van die uitslag kwam.. maar zou het kunnen zijn dattie er allergisch voor was ofzo?
Ik smeer er nu calendula (of zoiets) op, dat werkt ontsmettend, genezend enz. Maar er zit nu ook een nieuwe plek op zn hoofd waar ik die andere zalf dus niet had gesmeerd... Ik vraag me echt af hoe dit komt! Ik weet niet wat ik moet doen...gewoon nog even afwachten?? Verward
hij heeft ook vaak wondjes van het hoofdstel, terwijl ik dit echt goed schoonhoud en het ook goed past, ook zit het niet te strak!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:32

misschien kan ik later een foto plaatsen..is het wat duidelijker

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:48

Voor de zekerheid alles eraf halen met een zeer milde shampoo!!!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:52

wat bedoel je me alles? de pus en korsten voorzichtig?? want die oude zalf is allang weg...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:55

De Calendulazalf er ook af. Laat de korsten maar zitten. Dat regelt je paard zelf wel als die eraf moeten, dan schuurt ie ze wel weg.

als je het niet vertrouwd, bel morgen dan even je DA op!