Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jeanette schreef:Ik heb helaas geen foto van de kale plekken. Zou hem ook niet op bokt kunnen krijgen. Weet nl niet hoe ik dat moet doen.
Zelf heb ik het idee dat het geen schuurplekken zijn van de deken.
IJsje: Hoe kan ik zien als een paard mijten heeft?
Jaike schreef:Ik denk toch dat het door de deken komt, mij hebben ze altijd geleerd om je paard voor je de deken erop gooit (net voor het dekenseizoen) je paard goed wassen, helemaal bedoel ik dan. Verder altijd zorgen dat je paard goed schoon is wanneer hij weer onder de deken gaat na het rijden.
Paarden kunnen op de meest rare plaatsen irritaties krijgen van de deken, zeker omdat hij het vorig jaar ook had, denk ik toch dat de deken de oorzaak is
Prisca schreef:Sorry maar je paard regelmatig wassen en iedere dag goed borstelen is toch de normaalste zaak van de wereld ??. Ik zie niet dat de kale plekken weg gaan van nog beter poesten?.

Arabesk schreef:Is er nou helemaal niemand die oppert om dan volgend jaar maar geen deken op te doen??
Jaike schreef:Sorry, maar hier ben ik het juist niet mee eens, een paard moet je niet telkens met zeep wassen, dat is juist slecht voor ze!
Ik bedoel met dat wassen dat er geen zand ed in de huid zit wat kan irriteren, hierna moet hem dus niet lekker laten rollen zonder deken, of nogmaals goed wassen. Poetsen is de normaalste zaak van de wereld, maar ik zie heel weinig ruiters zijn/haar paard poetsen ná het rijden.........
Op deze manier blijft al het zweet erin zitten, hierdoor wordt de huid heel dof, dit zie je heel vaak bij paarden, zeker bij paarden die geschoren zijn, nu wil ik niet per definitie zegen dat alle paarden die dof zijn niet goed worden gepoetst, maar het kan verschil uitmaken
Citaat:Is er nou helemaal niemand die oppert om dan volgend jaar maar geen deken op te doen??