Ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanita

Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:32

Al een tijdje had ik problemen met mijn quartermerrie. Eerst gaf ik de schult aan dat ze drachtig was. Na het veulen gaf ik de schult aan het zadel dus een nieuw zadel gekocht. Nu zijn we nog verder van huis.

Het begon dat ze de linkerschouder er altijd uit gooide en linksom erg moeilijk liep. eerst lag het veulen veel links maar na dat het veulen geboren was heb ik de training langzaam weer opgepakt maar het probleem links bleef. Het zadel zou te krap zitten dus een nieuw zadel laten opmeten en gekocht.

Na maanden eindelijk het zadel ik blij kunnen we verder gaan met de training dacht ik. Dus mis gedacht. Ze begon in eens te bokken bij het aanspringen van de rechter galop. Ze bokt nooit! Alleen als ze pijn heeft.
De volgende keer toen ik er op wilde begon ze te slaan naar het zadel. Toen was de maat vol. Dierenarts gebeld.

Ik er heen liep ze op het harde kreupel op de volte. Niet op de rechte lijn. Na verdoving en uitsluiten van hoefbevangenheid en hoefcatrol als advies ijzers met siliconen voor en achter gewone ijzers. Ze liep bescheten zei de dierenarts. Maar op de zachteboden liep ze goed. Ze heeft altijd op ijzers gelopen maar vanwege het veulen en zo heb ik het niet meer gedaan. Geen goede zet dus. Ik dacht dat dit dus de oplossing zou zijn.
Nu heeft ze de nike airs en een opbouwschema.

eerst 10 dagen stappen en draven aan de longe. Dit ging supper
Dan 10 dagen stappen met zadel en mij. Dit van 10minuten uit zitten bouwen. We zijn gekomen tot de 6de dag. Huilen
Ze begon rond de 4de dag weer te trappen naar de singel eerst een kleinbeetje. 5de dag al meer gericht naar mij met haar achterbeen en bij het opstijgen wat bokkerig. 6de dag ben ik er maar niet meer opgegaan zo heftig reageren op de singel. Nooit gedaan.
Haar linkerspieren doen weer zeer lijkt het. terwijl ze een preparaat krijgt hiervoor. Ze was namelijk verkrapt over het lichaam.
Nu maar weer gebeld met de dierenarts. Zo kan het gewoon niet meer.

De een zegt het komt van het zadel andere van dat ze een veulen heeft gehad en de rug dus niet goed is dan de volgende dat ze last heeft van haar maag en ga zo maar door.

Ik baal er van en ik wil gewoon dat mijn merrie geen pijn meer heeft.
zelf denk ik een spieren kwestie en het zadel. maar de verkoper zegt dat dat niet kan.

donderdag middag gaan we weer heen. naar een nieuwe in de praktijd een die acupunktuur doet en bottenkraker is. (wel fout geschreven maar jullie begrijpen me wel he Bloos ). Ik hoop dat ik dan verder kom. Ik kon gisteren wel janken. Ze laat zo duidelijk merken dat er iets is maar niemand weet wat.

zo even mijn verhaal kwijt. Dat doet wel even goed. Nu hopen dat het met haar goed komt.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:46

Heb je ook foto´s laten maken van bijv. het straalbeen? Je kan natuurlijk wel verdoven, maar of het probleem dan wel of niet in het hoefkatrolgebied zit, weet je dan nooit echt zeker lijkt mij. Aan de hand van foto´s zou je het misschien wel kunnen zien. Heeft de DA ook buigproeven uitgevoerd? Hoe loopt ze als je haar buigt als je aan het rijden bent? Gaat ze dan kreupelen? Belast ze het ene voorbeen meer dan het andere? Mijn paard heeft van voren ook ijzers met een balk en een zooltje met siliconen ertussen. Dit heeft hij omdat hij hoefkatrolontsteking heeft. Ik zou als ik jou was toch eens foto´s van de benen laten nemen

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:57

De buigproef is ze goed door gekomen. Ze loopt dus niet goed op alle benen. Dus de dierenarts wilde eerst dit proberen. Om foto's te maken van alle benen en waar hij dan moest beginnen werd het een hele dure zaak. Vandaar eerst dus dit. Hij had ook nog nooit gezien dat een paard aan alle 4de benen gelijk wat zou hebben. Maar in plaats van eind januari begin februari terug te komen gaan we dus donderdag weer.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:08

Ze is dus de buigproef goed doorgekomen, maar loopt op alle 4 de benen onregelmatig? Dan zou ze die buigproef niet goed door kunnen komen lijkt mij. Of begrijp ik je nu verkeerd?

sharonlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:24

De buigproef is een proef waarbij elk been gebogen word en zo een minuut word vastgehouden, vervolgens los gelaten en dan moet het been zich snel weer goed herstellen.
dit heeft niks met onregelmatig lopen te maken, een buigproef is alleen om te kijken of het been zich snel genoeg hersteld.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:53

Dat weet ik. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat als een paard op alle 4 de benen onregelmatig loopt, hij bij de buigproef snel genoeg herstelt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 09:44

Jeetje zeg, wat frustrerend!
Misschien kun je haar eens door laten meten zodat je weet waar de pijn precies zit. Dat ze kreupel is op 4 benen lijkt me namelijk onwaarschijnlijk. Het lijkt me meer dat het probleem dan ergens anders zit en dat ze moeilijk gaat lopen omdat ze verlichting zoekt voor die pijn. Iemand op western opperde al problemen met haar eierstokken. Een hormonenprobleem in het verlengde daarvan zou ook nog goed kunnen.
Doormeten kan bv met de biosensor of met de Lecher antenne (bij Laarakker zijn ze daar erg goed in) Dan kun je iig het probleem localiseren en dan kun je vanuit daar verder kijken.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:55

laat haar nakijken en behandelen door een acupuncturist ! ik heb met acupunctuur heel goede ervaringen zowel met mijn paard als met mijn hond !

veel succes !

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:32

Heb je al eens aan BioScan gedacht? Daarmee kan eerst gekeken worden waar het probleem werkelijk zit, om daarna gericht te behandelen. Er worden over het algemeen erg goeie resultaten mee gehaat. Doe maar es een zoekopdrachtje hier op bokt, dan kom je al wel het één en ander tegen. Vraag ook Vera hier op bokt es, zij heeft tijden zo'n apparaat gehad. Dit vraagt duidelijk meer dan alleen een andere pad...

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:42

shana schreef:
laat haar nakijken en behandelen door een acupuncturist ! ik heb met acupunctuur heel goede ervaringen zowel met mijn paard als met mijn hond !

veel succes !

De nieuwe dierenarts waar ze donderdag heen gaat is ook acupuncturist, dus ik hoop dat hij wat kan vinden. Ook al kan de uitslag niet goed zijn, als je eenmaal weet wat er aan de hand is, dan kan je er tenminste wat aan doen (natuurlijk hoop ik dat het iets simpels is). Succes er mee.