verkouden en snot.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

verkouden en snot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 11:52

Eergister kwam er na het rijden plotseling groen snot uit de neus van mijn paard zetten. Nu weet ik dat groen snot over het algemeen niet best is maar het vreemde is dat mijn paard verder helemaal geen zieke indruk maakt. Ze hoest niet, heeft geen verhoging, eet goed en is hartstikke levendig, ook haar klieren zijn gewoon van normaal formaat. Gisteravond kwam er ook geen snot meer uit haar neus en was haar hele neus mooi schoon. Toen ze echter een keertje brieste kwam er nog een klein beetje wit/groenig snot naar buiten maar dat was het dan ook.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet, kan ik het het beste nog even aankijken of moet ik toch even een DA laten komen Verward Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:05

Als je nu niks meer ziet denk ik niet dat het nodig is om een dierenarts erbij te roepen... Als je het toch nog eens ziet misschien toch beter de dierenarts erbij roepen, want slechtverzorgde verkoudheden kunnen altijd later tot problemen leiden...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:31

Zou toch oppassen; kan zijn dat er behoorlijk wat slijm in de longen zit. En niet alle paarden hoesten dan. Heb het ook een keer gehad, paard hoeste niet maar met bronchoscopie echt heel veel slijm te zien.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:42

h.m.p. horse is wat bij mijn paardje harstikke goed geholpen heeft toen ze wat last had van hoesten en snot/slijm Lachen

mocht het erger worden of terug komen zou ik toch de da even bellen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 10:24

Bedankt voor jullie antwoorden OK dan! Even een kleine update, gister was er weer helemaal niks bijzonders te zien. Ik heb haa even voorzichtig wat beweging gegeven omdat ik dacht dat misschien was teweeg zou brengen. Zelfs na het rijden was er niks te zien, de neusuitvloeiing was normaal (met koud weer) en ik heb helemaal geen snot gezien. Ik houd het gewoon even in de gaten maar zo op het eerste gezicht lijkt het allemaal mee te vallen.

Citaat:
h.m.p. horse

Wat is dat precies en waar is het verkrijgbaar? Heeft ieman misschien nog tips wat betreft weerstandverhogende producten oid?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:09

je hebt h.m.p horse van verschillende merken.
hier eentje van divoza

Afbeelding

Tegen hoest, snot en dampigheid. Werkt op de gehele luchtpijp en werkt bij alle soorten ademhalingsproblemen

ik had hem toen der tijd dacht ik van een ander merk,weet niet meer echt welke Haha!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:01

mijn pony heeft precies het zelfde.. hij was ook niet echt ziek.. alleen die neus zag er niet uit.. (heb nog nooit zoveeeeeeel snot gezien)! maar na anderhalve week alleen stappen (anders kans dat het naar binnenslaat... dwz longontsteking) toch de DA gebeld en nou heb ik ook zo'n poedertje voor over het eten en dan moet het met 10 dagen over zijn!
beterschap!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:21

mijn vorige paard had dit ookk en het kwam elk jaar weer terug, kreeg van de DA ook poeder en een soort olie wat ik over het eten moest doen en het was na 5 dagen zo goed als over. maar die van mij hoestte wel, omdat ze gevoelig is voor de wind!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 09:39

Bedankt voor de reacties. Ik heb tot op heden nog steeds geen idee wat het geweest moet zijn. Mijn paard heeft maar een dag met snot gestaan zonder verdere ziekteverschijnselen en daarna was er eigenlijk niks meer te zien. Ik heb er uiteraard ook even met de DA over gesproken en vooralsnog lijkt het niets bijzonders te zijn geweest. Ik kijk het verder gewoon aan, zodra er veranderingen komen in haar gedrag of echte ziekteverschijnselen (snot, hoesten oid.) bel ik de DA direct.