Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Spikers schreef:Zolang je paard maar gezond is en geen last heeft van zijn gewrichten.
Mijn veulen van 9 maanden groeit ook veel te snel en heeft al 2 maanden last van zijn groeischijven, hij groeit nu al 2 maanden lang 4 cm. per maand dus is de laatste 2 maanden 8 cm. gegroeid ( waar houd het op ) en het is een Quarter.
Hij is niet te dik en heeft al heel wat medicijnen gehad maar mijn veearts wil hem echt schraal zien dus staat hij op een paar handjes onderhoudsbrok en hooi met een heel klein beetje kuil erover voor de smaak.
Volgens mijn veearts moet hij echt een jaar zijn wil hij uit de gevarenzone komen i.v.m. het verkeerd groeien van zijn groeischijven.
Gelukkig staat hij nog mooi recht.
Als ik jou was zou ik hem ook wat schraal houden omdat zijn benen nog niet sterk genoeg zijn om zijn lengte en gewicht te dragen
Kitten schreef:Sorry Spikers, ik heb er idd overheen gelezen, dat het bij jou een Quarter betrof, dus dat kan idd anders liggen.
Ik ging uit van Europees warmbloed paarden (rij-/tuigpaarden).
Quarters en Tinkers heb ik zelf geen ervaring mee, al zou je niet verwachten dat er voor een gezonde bot- en /of spieropbouw andere regels gelden.