gebroken heupkom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summer

gebroken heupkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 14:29

Een vriendin van mij heeft net gehoord dat haar veulen een gebroken heupkom heeft.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:51

Geen ervaring, maar wel veel sterte toegewenst!!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:10

Wij hebben een paard gehad die als veulen van een brug af gevallen is en die heeft toen ook iets in zijn heup gebroken en heeft volgens de fokker een pen in zijn heup gehad maar of dat echt zo is weten we niet .. hij is in ieder geval wel geopereerd ...wij hebben hem er in ieder geval nooit uit laten halen maar hij is toch nog Prix st. georges geworden OK dan! maar is toen helaas bij het longeren verongelukt hij brak zijn been...
naarmate hij meer spieren kreeg zag je de plaats waar hij gehecht was meer zitten maar verder had hij er niet heel veel last van

ik zou proberen of Welling de dierenarts die altijd bij bosch en duin opereerde er wat aan kan doen... succes Bloos

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:15

Ik had het verkeerd gehoord, haar veulen heeft een gebroken heupkam. Dat is het bot wat je wel eens uit ziet steken bij hele magere beesten. Bij de heup. Gelukkig is alleen dit gebroken, anders moest ze haar veulen afmaken. Nu moet ze op volledige boxrust en dan maar zien over drie maanden. Dan moet er weer een foto gemaakt worden. Ze zal in iedergeval wel onregelmatig blijven. Ze kan haar nog wel gebruiken als recreatie paard.
Er kan geen pin in gezet worden anders breekt er nog meer.
Het is wel heel erg voor haar hoor. Ze had wel leuke plannen met het veulen. Ze is van Paddox en wilde graag met haar wedstrijden gaan rijden.