iemand ervaring met Mare Plus v/d paardendrogist?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

iemand ervaring met Mare Plus v/d paardendrogist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 15:05

Nou, ik heb na lang dneken en zoeken toch maar het middel Mare Plus besteld bij de paardendrogist. Dit middel is speciaal voor drachtige merries. Nu is het zo, dat mijn merrie (ruim 7.5 maand drachtig) geen eiwitten mag, dus ook geen merrie brokken. om haar toch wat extra vitamintjes en mineraaltjes te geven krijgt ze nu wortelen voor de Caroteen, en binnenkort dus Mare Plus.

Hier de beschrijving ervan:

Mare Plus
Voedingssupplement voor drachtige en zogende merries. Tijdens de dracht en de eerste levensmaanden is de ontwikkeling van het veulen volledig afhankelijk van de voeding van de moeder.
--------------------------------------------------------------------------
Informatie Dracht en geboorte, Merrie-perikelen, Voedingssupplementen
Bevat o.a. Calcium (31 g per kg), Choline (15.894 mg per kg), Foliumzuur (318 mg per kg), Fosfor (50 g per kg), IJzer, Jodium, Kalium (18,8 g), Kobalt, Koper, Magnesium (2,2 g per kg), Mangaan, Niacine (4.414 mg per kg), Panthotheenzuur (2.207 mg per kg), Selenium, Vitamine A (1.766.000 ie per kg), Vitamine B1 (1.766 mg), Vitamine B12 (7,15 mg per kg), Vitamine B2 (1.766 mg per kg), Vitamine B6 (441,4 mg per kg), Vitamine D (176.600 ie per kg), Vitamine E (2.119 ie per kg), Vitamine K (36 mg per kg), Zink, Zout (12,5 g per kg)
Soort Voedingssupplement
Vorm Poeder
Merk NAF
Gebruik 55-60g p/d
Prijs p/d ca. € 0,91

Omschrijving Een zeer uitgebalanceerd voedingssupplement voor drachtige en zogende merries. Speciaal bedoeld voor merries met een rantsoen dat bestaat uit een onderhoudsbrok, granenmix of gras. Ook als aanvulling van het rantsoen van merries die wel een merriebrok krijgen, maar hier dagelijks minder dan de door de leverancier van het voer geadviseerde hoeveelheid van krijgen.

Wat denken jullie, werkt dit echt als ondersteuning tijdens de drachtigheid?En zijn er meer mensen die het kennen/gebruiken? wat zijn je ervaringen ermee?
Alvast bedankt Haha!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:35

Wat heel belangerijk is voor de ontwikkeling van het veulen zowel voor als na de geboorte is koper en beta-caroteen. Tevens doet vitamine A ook een belangerijke bijdrage aan de ontikkeling tijdens de dracht. Koper is vooral belangrijk voor de ontwikkeling van het botgestel van het veulen NA de geboorte. Tot 4 maanden na geboorte kan het veulen dit zelf niet aanmaken of opnemen, dus moet het veulen dit halen uit de lever, waar hij koper heeft opgeslagen tijdens de dracht. Dus tijdens de dracht moet het veulen dus via de merrie voldoende koper binnen zien te krijgen. Het is wetenschappelijk al aangetoond dat dit een preventieve werking kan heeft op OC of OCD. De kans hierop wordt dus drastisch minder.

Mare plus is zodanig samengesteld, dat alle stoffen die belangerijk zijn voor het veulen en de merrie in de juiste hoeveelheid aanwezig zijn. Het antwoord op je vraag luid dus, Ja, Mare plus werk echt te ondersteuning van de dracht EN de ontwikkeling van het veulen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 16:00

ehm.. komt dat van jezelf, of heb je dat van een site af Verward

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:05

Als je wat sites bezoekt over ocd e.d. kom je steeds hetzelfde verhaal tegen: je hoeft weinig extra te voeren, maar om ocd te voorkomen is extra koper, zink en B-caraoteen vanaf de 8e maand verstandig. Je kunt dus zelf iets gaan brouwen of een supplement geven waar dat in zit.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:14

ik heb mare plus een jaar lang gebruikt voor mijn quarters ( en die mogen heel weinig eiwitten door hun voer) en mij beviel het uitstekkend, alleen ben ik op ander voer overgestapt waar al minerale in zaten vooe drachtige merrie's en die gebruik ik nu sinds 2 jaar, maar mare plus is goed en je kan het zonder problemen gebruiken hoor.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:34

ok, gelukkig maar. ze krijgt wel onderhouds brokken,maar eigenlijk te weinig om er echt alles uit te halen voor moeder en veulen. Nou, perfect dus, vanaf deze week begin ik met bijvoeren van dat spul Lachen

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:49

lowara schreef:
ehm.. komt dat van jezelf, of heb je dat van een site af Verward

Ik heb deze info niet van een site af. Ongetwijfeld is het vast wel ergens op een site te vinden, maar ik heb deze informatie uit boeken gehaald en rapporten van onderzoeken. Ter verduidelijking; ik geef voedingsadviezen voor paarden.