weet iemand wat het is en of het kwaat kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

weet iemand wat het is en of het kwaat kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 21:08

mijn verzorgpony had eerst een overbelast achterbeen. dat is allang weer over maar toen zijn we op dat been gaan letten en zagen we dat hij hem niet helemaal goed neerzetten....ongeveer zoiets (zijn dan de twee achterbenen als het waren) \ | ....... en ze horen natuurlijk zo: | |

op de manege zeiden ze dat het een franse afwijking is en dat hij dat al vanaf zijn geboorte heeft. Maar ik wil het voor de zekerheid hier nog eens vragen. en de DA kunnen we niet bellen want de eigenaar van de pony zien we haast nooit...al heeel lang niet meer gezien de laatste tijd. bijna half jaar al niet meer. en de DA mogen wij dus niet zomaar bellen.

xxx margo en fire

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 00:24

Nee, franse stand is koehakkig. Waarschijnlijk is er dan meer aan de hand geweest dan overbelasting, of de overbelasting komt door de scheve stand. Ik ben niet iemand die snel een DA raadpleegt (huisarts trouwens ook niet), maar in dit geval zal ik dat wel doen en evt foto's laten maken.

Gullit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:36

Naar mijn idee kan het best Franse stand zijn. Als een paard koehakkig is draait hij de spronggewrichten wat naar elkaar toe waardoor de hoeven zeg maar \ / zo staan. Dit is wel degelijk een aangeboren afwijking die absoluut niet schadelijk hoeft te zijn voor een paard.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:43

fransestand is toch aan 2 benen???
volgens mij is dit een scheef been. afwijking

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:44

Dij de franse stand staat de teen van een of beide achterbenen iets naar buiten gericht. Dus idd sprong iets naar elkaar toe. Dus rijst mij de vraag, zijn de streepjes het achter- of het bovenaanzicht?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:54

een goede hoefsmid bellen doet ook wondeen.. chris had namelijk ook last van franse stadn maar nu valt het wel weer mee door een goed hoefsmid

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:38

maar meestal kan een smit het niet helemaal corrigeren, en als t een erge afwijking is word t ook moeilijker..
als t wel lukt gaat daar minimaal 3 jaar overheen...