straal is rood?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris19

straal is rood?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:10

vandaag was ik de hoeven van mijn paardje aan het uitkrabben , en zag ik ineens dat hij linksvoor een hele roze/rode straal had en bij de andere hoeven is niets te zien.

hij is vorige week bekapt en hoefsmid zei dat hij een lichte hoefontsteking had rechtsachter?! en dat is inmiddels weer beter.misschiebn dat het met elkaar te maken heeft?

weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

(btw hij is altijd netjes bekapt iedere8 weken, staat altijd in schone droge stal )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:34

denk dat het een kneuzing is, dan hebben ze ergens op gestaan, een steen of een dikke tak, of zo. en dan krijg je een bloeduitstorting.
dat zie je dan doorschijnen vandaar die rode kleur..
je ziet het ook alleen bij lichte hoeven en niet bij donkere

kan zijn dat ze gevoelig lopen, maar volgens mij is t niet erg en trekt het wel weer weg.

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:17

Yep is een kneuzing.Vraagje,als je hoefsmid zegt dat je paard een hoefontsteking heeft vraag je dan niet waar dat door komt en hoe dat voortaan voorkomen kan worden.Even voor de duidelijkheid dit vraag ik niet om je aan te vallen maar omdat er bij jouw achter het woord hoefontsteking een ?! staan.

Iris19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 21:40

de '?!' was omdat de ontsteking rechtsachter zat en de rode straal linksvoor

ik had gevraagd aan de hoefsmid hoe dat kon, en hij zei dat het waarschijnlijk is gekomen door de nattigheid (waarschijnlijk door de natte weide de laatste weken),maar de ontsteking is inmiddels weer beter geworden. en ik heb gevraagd hoe je zoiets kan voorkomen etc. hij zei dat zoiets moeilijk voorkomen kan worden (ja zoveel mogenlijk droog houden)

thnx voor reacties Haha! ,
groetjes

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:15

Neem aan dat hij een wit voetje heeft? Dan is het rode idd een kneuzing. Krijg je als hij ergens op gestaan heeft. Blijf je wel een tijd zien hoor. Heb je ook regelmatig aan de buitenkant, dan zie je bijv. een rode plek als ze gekneusd zijn. Dit moet er weer uitgroeien. Het heeft niets met zijn hoefontsteking in de andere voet te maken.