Versleten straalbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Versleten straalbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 23:16

Vanmiddag heb ik gehoord dat onze Berber (bijna 19 jaar) een versleten straalbeen heeft. Ik ben niet thuis en ben niet bij het onderzoek geweest.
We moeten nu even afwachten tot de smid komt, maar omdat dat nog wel even kan duren, zou ik wel graag ervaringen ed. willen lezen van mensen met paarden die dit ook hebben.

Wat zijn er allemaal voor mogelijkheden voor zo'n paard? Wat voor speciaal beslag is er of kun je met bepaalde medicijnen Verward iets doen?
Wat voor behandeling heeft jouw paard gehad?

Het is misschien nog goed dat ik er bij zeg dat het paard helemaal niet zo veel meer "moet". Af en toe nog een lekker buitenritje of een tochtje voor de wagen, niks geen sport of inspannende dingen.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 01:24

Als ik jou was zou ik gewoon aan je smid vragen en ook nog ff de veearts bellen
Want je weet niet hoe erg het versleten is
Maar ze kunnen dat volgens mij alleen per foto zien of die versleten is

Jannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:14

Hoe versleten is het?? Ik zou voordat de hoefsmid iets gaat doen toch meer duidelijkheid willen. Speciaal beslag is voor veel problemen wel een uitkomst maar welk beslag hangt af van het probleem.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 09:16

De DA en smid komen er uiteraard bij. Maar ik zou graag ervaringen ed. willen horen. Het is prettig om eens te lezen hoe andere eigenaren dit opgelost hebben met hun paard, in welke ernstige mate het dan ook was.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:29

mijn vorige paard had dat op7 jarige leeftijd. hij heeft toen speciaal beslag gehad met leren wiggen. hij kon alles nog (recreatief) behalve springen.hij is 20 jaar geworden en is ingeslapen door problemen met de luchtwegen en niet door zijn slechte straalbeentjes.