welke ziektekostenverzekering???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amazone2

welke ziektekostenverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 10:37

Ik zoek nog een goede ziektekostenverzekering voor mijn paard en was dus benieuwd naar de ervaringen van jullie.

Mijn vragen:
- wie heeft er een ziektekostenverzekering voor zijn/haar paard/pony en waarom wel of niet?
- welke ziektekostenverzekering hebben jullie?
- wat zijn de kosten per maand?
- wat zijn jullie ervaringen met de betreffende verzekering?

Alvast bedankt!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:46

Ik raad je aan even met de zoekfunctie op "verzekering" te zoeken, want hier zijn al ontelbare topics met nuttige informatie over!

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 14:50

Okay, doe ik ! Bedankt!!!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:00

Ik heb mijn paarden ook voor ziektekostenverzekerd omdat als je medicijnen moet gebruiken dat dit hoog op kan lopen. Ik ben liever goed voorberied en wil mijn paarden een goei zorg geven. Ik voel me op deze manier beter. Dat ik het niet allemaal zelf hoef te betalen.

Ze zijn allebei bij interpolis verzekerd. Standaard en ziektekosten.

De kosten geen idee. Maar dat kun je zelf uitrekenen op de site.

Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Mijn paarden verhuisde. Ik belde op om het door te geven en het werd meteen in de computer veranderd. Geen gedoe met papieren opsturen enzo.

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:24

de verzekerings waarde bepaald je premie en waar wil je hem voor verzekeren ziektekosten/dood etc. .mijn paard is voor alles verzekerd en ik betaal 700 euro per half jaar. mijn advies is om je paard voor dood te verzekeren dus als je paard bijvoorbeeld dood in zijn stal ligt dan krijg je de verzekeringswaarde uitgekeerd en voor ziekte kosten zou ik gewoon iedere maand een bedrag op een spaarrekening zetten. want ik betaal per jaar meer premie als dierenarts kosten zelf toen hij geopereerd moest worden was dat nog goedkoper als mijn premie dat jaar.dus veel succes met je keuze

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 13:53

Ik wil mijn paard eigenlijk alleen verzekeren voor ziektekosten omdat ik mijn paard voor erg weinig geld heb kunnen kopen maar dat kan dus niet. Ik heb dus wel de verzekerde waarde erg laag gehouden maar krijg je dan per behandeling voor ziektekosten ook maximaal uitbetaald tot de verzekerde waarde???

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:18

Ik heb mijn veulen ook voor heel weinig gekocht. Maar ik heb gekeken wat hij waard is. En daar heb ik hem voor laten verzekeren.

Wat voor paard heb je? En hoe oud is ie? En waar gebruik je hem voor?

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 14:39

Ik heb een bijna 3 jarige friese hengst, waar ik dressuur mee ga rijden. Die inderdaad wel veel meer waard is dan waar ik hem voor heb gekocht maar als hem wat zou overkomen, zou ik toch weer een jong paard willen. Bovendien stijgt de premie aanzienlijk als ik hem voor de huidige waarde zou verzekeren. Mij gaat het echt om hoge ziektekosten te kunnen betalen en niet om het geld dat ik eventueel zou krijgen als hem iets overkomt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:22

Ik heb even bij Interpolis gekeken. En dan kun je alleen een ziektekosten verzekering nemen bij standaard verzekering of hoger. Daar heb je dan ook niks aan. Misschien bij een andere verzekeringsmaatschappij.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:32

ik ben standaard verzekerd en ziektekosten, rede: wanneer hij ooit in kliniek staat, kan ik echt de kosten daarvoor niet ophoesten!
ik heb goede ervaringen er mee, had vorig jaar een flinke rekening na 5 keer de va te laten komen, cubarmix, 30 spuiten (ok overdreven, 5/6 spuiten Knipoog )... mijn arab stond toen met een flinke kokeronsteking en bijna met bloedvergiftiging. Ik heb eigen risico van 20% met minimum van 40 euro volgens mij. En ik heb ongeveer 200 euro teruggekregen van de verzekering! Gelukkig dit jaar nog geen bereop op de verzekering hoeven doen!

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 15:45

Ja, ik had die standaard verzekering met ziektekosten berekend maar stel ik zet hem op een verzekerd bedrag van 2000,- euro. Krijg ik dan bij een hele hoge rekening van stel 6000,- euro slechts tot 2000,- van de verzekering terug?