verzekeren of toch niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raina

verzekeren of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 07:24

Ik weet niet of dit bij medish hoort maar ik denk het wel.
Ik vroeg me eigenlijk wel eens af hoe veel mensen nou wel en hoeveel mensen nou geen verzekering voor hun paard hebben?
En wat voor een verzekering hebben jullie en misschien wat jullie ervoor betalen?
Ik ben erg benieuwd.

(even off topic; ik hoop dat dit topic niet TE lang geopend blijft, dat is onzin.)

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:34

Kijk eens met de zoekfunctie bij vraag maar raak staan hier echt al heel veel topics over: wel/niet verzekeren, waar, prijzen enz. enz.
Even zoeken en je krijgt antwoord op jouw vragen! Suc6!

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:04

Wij hebben beide paarden verzekert, ik zou het erg vinden om ze een behandeling te moeten weigeren ( bv pezen, koliekoperatie) omdat ik op dat moment geen geld heb om het te kunnen betalen. En het kost veel geld en misschien maak ik er weinig gebruik van maar een paard heeft ook snel wat dus vandaar

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:41

Ik heb twee paarden, waarvan er maar 1 verzekerd is. Dat is mijn veulen. Ze heeft eigenlijk alleen maar zo'n standaard basisverzekering. In geval van overlijden enzo je geld terug. Meer ook niet. Dat komt later wel, als we gaan rijden.
Mijn andere pony is niet verzekerd, want die is daar nu te oud voor.

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:16

mijn ene paard is wel verzekerd en mijn andere niet mijn veulen ook niet en een volgend paard zou ik ook niet meer verzekeren.ik vind de premie te hoog ik betaal bijna 700 euro per half jaar dan is hij wel voor alles verzekerd maar je kan nog beter dat geld iedere maand op een spaar rekening zetten dan aan een verzekering betalen.En het is niet zo dat mijn paard nooit iets heeft integendeel maar dan nog haal ik die premie er niet uit.maar ieder natuurlijk zijn eigen keuze maar ik vind het niet in verhouding met de dierenarts kosten en zelf toen hij geopereerd werd had ik die premie er nog niet uit. veel succes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:50

ik ben 300 euro per jaar kwijt,

waarvan 150 euro voor de uitgebreide ziektekosten.
ik heb het bij Gino erg nodig gehad,80% van mijn rek. zijn vergoed,en dat was best veel met alle foto`s en scannen.

als ik niet verzekerd was was het een kapitaal nu viel het nog enigzins mee.

ik ben bij Interpolis en daar betaal je een percentage van de verzekerde waarde.

de ziektekosten zijn een vast bedrag.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:37

ik zelf heb geen paard maar een penvriendin had een paard verzekerd, niet hoog maar gewoon.
die had ze heel wat jaren maar tijdens een rijles viel die dood neer (hersenbloeding). door het uitgekeerde geld kon ze een nieuwe kopen. die werdt dus duurder verzekerd.
na wat jaren werdt die ziek en kon niet meer bereden worden, is dus verkocht aan de verzekerin kocht ze een goed paard van 2 jaar oud van haar baas. daar gaat het gellukkig wel goed mee. na zoveel pech

dus verzekeren is we; goed. als je paard ziek wordt, of weg moet, dood gaat.

Raina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 07:21

ik krijg nu een brochure thuis gestuurd gekregen van interpolis. maar allemaal bedankt voor de reacties. vergeet trouwens niet dat jullie zowat allemaal die jonge paardjes laten verzekeren... die van mij is 12 jaar
dus ik ga er nog even goed over nadenken ik denk dat ik gewoon een goedkope neem.