Gebruik van supplementen voor gewrichten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Gebruik van supplementen voor gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 00:35

Ik gebruik op aanraden van de DA Equinyl. (glucosamine & chondroitine)
Maar de prijs gaat steeds omhoog (nu 90 euro per fles van ik dacht 750ml, per 2 mnd).

Wie gebruikt er ook iets dergelijks, voor welke prijs en waarom (dat)?

Ik kan nergens vinden waar Equinyl in Nederland verder nog verkocht word en tegen welke prijs. En is er iemand die misschien het verschil weet tussen dit merk en anderen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:49

Ik gebruik Equiflexion vloeibaar. Zit ook Glucosamine en chondroitine in, en ik betaal voor 1 Liter € 52,75. Ik koop het bij de paardendrogist, en als je de aanbiedingen daar afwacht en dan grotere hoeveelheden koopt kun je veel geld uitsparen.

Kijk even op www.paardendrogist.nl

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:39

Ik gebruik Cortaflex (www.cortaflex.nl). Er zijn op Bokt de laatste tijd heel veel topcs geweest over supplemeten die kunnen worden gebruikt bij oa artrose. Primeval is ook een bekende.

Ik geef het nu 1.5 maand en ben zeer tevreden over het effect. Het is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat het door de cortaflex komt (mijn paard is ook eenmalig ingespoten), maar mijn paard is nog nooit zo los in zijn lijf geweest.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 11:39

ik heb hetzelfde spul gegeven als Cassidy, mijn DA vond dit echter een slecht idee omdat je er levenslang aan vast zit....
Ik heb het afgebouwd en heb geen enkel verschil gemerkt.

Sinds de ijzers er onderuit zijn en mijn paard natuurlijk bekapt wordt, hoor ik zelfs geen gewrichten meer tikken

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 12:07

Even een aanvulling, mijn paard heeft geen artrose. Hij is alleen vorig jaar geopereerd aan zijn kogelgewicht RV omdat hij door een ongeluk een botsplinter had opgelopen en bij de operatie bleek er ook kraakbeen beschadigd te zijn.
De DA's wisten niet of hij nog goed zou gaan lopen, tot nu toe net als voorheen, behalve wat stijfheid af en toe wat na 15 min over is.
Het is dus preventief.
Ik weet idd dat de paardendrogist dat verkoopt, maar ik vraag me dus af, zit er verschil in? Omdat het prijsverschil zo groot is...

En waarom zou je er levenslang aanvast zitten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:11

smurf schreef:
ik heb hetzelfde spul gegeven als Cassidy, mijn DA vond dit echter een slecht idee omdat je er levenslang aan vast zit....

Mijn DA vond het een dure manier om het paard aan de aminozuren te helpen, maar had er geen problemen mee om het te geven. Als ik het een paar dagen niet heb gegeven omdat ik er doorheen was vond ik haar wel wat stijver lopen...

Ach, en zelfs al zou het niet werken, het is voor mijn eigen gemoedsrust. En een goede nachtrust is toch echt goud waard...

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:51

ik gebruik voor mijn merrie glucosaminecomplex van de Groene Os. Ik geloof 500 ml voor 49.95, werkt erg goed, kijk maar op www.natuurlijk.nl

Groetjes Miertje

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:52

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:38

Apart dat jullie DA's er dus eigenlijk niet zo in geloven, terwijl mijn DA juist had gezien dat het bij veel paarden baat had, dus het adviseerde te blijven geven?
Niet dat ik wil stoppen, maar vraag me dus alleen af of een goedkoper merk ook verschil maakt..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:40

Ik denk dat bij supplementen het merk weinig uitmaakt. Als dezelfde werkzame stoffen erinzitten betaal je voornamelijk voor het lekkere smaakje of de dure merknaam.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:14

Een vriendin van mij heeft ook equinyl gebruikt voor haar paard. Omdat het zo kostbaar is, is zij toen overgestapt op cortaflex. Ze heeft het vergeleken en overlegd met de DA en er zat ongeveer hetzelfde in. Haar paard had wel echte problemen en doet het super op cortaflex.
Mocht je meer info. willen: ik heb een worddocument met info. dan kan je het op je gemak eens doorlezen en vergelijken.
Er zijn trouwens pas een paar topics over dit soort supplementen geweest en hier staat veel info. in.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:59

mijn paard had ook bot splinters in het gewicht beide spronggewichten ik geeft alleen zeewier dat ook al goed werk ik wil ook eens soul mate nutrilon 2G gaan proberen wat extra voor de gewichten ontwikkeld is.
Op deze site kun je alles vinden
www.soulmate-nutrition.nl

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:29

Ik weet niet precies wat er allemaal in zit maar mijn DA geeft regelmatig joint saver mee en daar zijn een aantal mensen erg tevreden over.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 17:49

Kyona schreef:
info. willen: ik heb een worddocument met info. dan kan je het op je gemak eens doorlezen en vergelijken.
Er zijn trouwens pas een paar topics over dit soort supplementen geweest en hier staat veel info. in.

Zou fijn zijn als je dat wilt mailen, altijd interessant

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:13

Ik gebruik Cortaflex voor mijn paard en ben daar erg tevreden over. Ook heb ik een aantal maanden soulmate gebruikt en de ontwikkelaarster van dat spul beweerde dat ik dan zonder de cortaflex verder kon. Nou, binnen paar dagen problemen die dan ook weer verdwenen met Cortaflex. Ben nu zelfs helemaal gestopt met Soulmat een merk geen verschil met voorheen. Mijn paard ziet er fantastisch uit en dat zegt iedereen die hem ziet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 01:05

nog een tevreden Cortaflex gebruiker hier OK dan!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 07:55

Ik ben zeer tevreden over Arthri Aid (van Nutri-Science). (68 euro incl. verzendkosten, per liter)