pony die niet wil eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mutsje

pony die niet wil eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 23:07

wie kan me helpen ? ik heb een merrie en die krijgt altijd zo rond deze maand eet problemen. ze wil dan geen bix meer en ook geen kuil de dierenarts is er vaak bij geweest maar kan niks vinden en denkt dat het probleem tussen haar oren zit en dat ze graag de wei op wild. maar de wei is te nat dus dat gaat niet. ze lust wel de lekkere dingen zoals wortels maar daar kan ze niet van leven. ze krijgt al vitaminen spuiten ook dat wil niet lukken. vorig jaar was ze vel over been. ik wil dit graag verkomen.verder zit ze wel goed in haar vel ze is fit en levedig zat.ik hoop dat iemand mij kan helpen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:14

ik had een keer gelezen in de penny dat je dan een kopje thee door zijn voer moest gooien Bloos Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:34

soms wil sinasapel wel helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:56

winterdip?
mensen hebben dat toch ook rond deze tijd van het jaar?
of misschien toch hormonen die opspelen?

ik zou in dit geval een homeopaat erbij halen, die kunnen vaak wel zien wat er mis is.

staat ze altijd op dezelfde stalling?
misschien kun je proberen om haar eens ergens anders neer te zetten en kijken hoe ze daar is?
staat ze alleen?

he jee, ik bedenk zoveel, kan vanalles zijn...

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 14:46

nee de pony staat bij me thuis met nog meer paarden,op de manege waar ze veel komt wil ze ook niet eten, ze is zo kieskeurig maar ik ga straks de thee proberen, ik heb vorig jaar ook ander voer gehaald maar dat helpt ook

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:48

ja kan er ook muesli doorheen gooien. Of country mix ( dat is met n beetje honing)
paarden vinden dit vaak erg lekker en als je het door dr voer heen doet heb je kans dat ze dat ook gewoon eet.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:06

mutsje schreef:
nee de pony staat bij me thuis met nog meer paarden,op de manege waar ze veel komt wil ze ook niet eten, ze is zo kieskeurig maar ik ga straks de thee proberen, ik heb vorig jaar ook ander voer gehaald maar dat helpt ook

oke dan.. ik hoop dat het echt helpt
maar wel niet te warm he Knipoog

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 16:09

ja ik kan er wel lekkere dingen door het voer doen alleen dat vis ze er uit en als ik een paar dagen verder ben dan hoeft ze de muslie ook niet meer de veearts weet ook niet meer wat hij er mee aan moet. het enige wat ik nou doet is minder voeren en over de hele dag verspreiden. ze neemt een paar hapjes alleen wel met lange tanden. vorig jaar begon ze naar 2 maanden weer gewoon te eten.dus ik hoop dat ze het nu ook snel weer gaat doen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:19

mutsje schreef:
ja ik kan er wel lekkere dingen door het voer doen alleen dat vis ze er uit en als ik een paar dagen verder ben dan hoeft ze de muslie ook niet meer de veearts weet ook niet meer wat hij er mee aan moet. het enige wat ik nou doet is minder voeren en over de hele dag verspreiden. ze neemt een paar hapjes alleen wel met lange tanden. vorig jaar begon ze naar 2 maanden weer gewoon te eten.dus ik hoop dat ze het nu ook snel weer gaat doen

maar heb je nou de thee geprobeerd ofnie?

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:24

nog niet ik was te laat me vriendin had al gevoerd. en heeft haar slobber gegeven ze had het bijna op we gaan voer afwisselen we gaan haar elke keer wat anders voeren kijken of het werkt.

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:35

probeer toch naar buiten te doen, het kan hier echt aan liggen! al is het maar een paar uur per dag, kijk of het helpt na 2 weken, want dit is geen fijn probleem en ja jammer van het land maar de gezondheid van je pony is toch belangrijker en die kan wel tegen een paar uurtjes nat land, alleen zou ik dan wel de hoeven goed verzorgen.

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 18:42

nee dat kan jammer genoeg niet want daar lopen de herten nu in en de hertebok is niet zo heel lief met zijn gewei. de paarden lopen normaal in een natuurgebied bij de lek en daar mag ze nu niet op.ook is ze geschoren dus het is veelste koud voor haar.

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:44

ja dan wordt het natuurlijk moeilijk:).. Dat ze geschoren is is natuurlijk niet erg als je er mar een deken opdoet, heb je ook geen bak ofzo?
anders weet ik het ook niet..ik heb hier neit veel ervaring mee succe ermee!

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 18:53

ja ik heb een bak daar loopt ze heel veel in alleen met deze kou kun je ze niet de hele dag buiten laten ze heeft natuurlijk een dek om maar na een uur haal ik haar toch naar binnen en nu is de bak ook bevroren. het is gewoon een appart dier met een heel eigenwijs karakter, laat ik het daar maar ophouden ik heb nog nooit zon doos op stal gehad

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:55

haahaha succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:01

heeft ze wel smaak?
ik weet niet precies hoe het zit bij paarden, maar als jij als mens geen smaak hebt, vind je je eten niet lekker. ook als je grieperig bent smaakt je eten niet.

ik vraag me af in hoever het bij ene paard zo kan zijn dat ze zich niet helemaal fit voelt en daarom niet eet, d.w.z. ze geen smaak beleeft aan haar eten...

lucerne? eet ze dat wel?

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 19:03

ja lach maar ik kan er een boek overschrijven mest in de traier mev gaat er niet in of uit houd je een snoepje voor de neus mev trekt haar neus er voor op op de manege uit een drinkbak drinken ze denkt er niet over ze wacht net zo lang dat ze thuis kan drinken. ze zal nooit haar stal bevuilen ze doet het netjes op een hoop en ze is er echt vies van nou zo kan ik nog wel een uur door gaan en jullie maar lachen

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 19:07

ellepel schreef:
heeft ze wel smaak?
ik weet niet precies hoe het zit bij paarden, maar als jij als mens geen smaak hebt, vind je je eten niet lekker. ook als je grieperig bent smaakt je eten niet.

ik vraag me af in hoever het bij ene paard zo kan zijn dat ze zich niet helemaal fit voelt en daarom niet eet, d.w.z. ze geen smaak beleeft aan haar eten...

lucerne? eet ze dat wel?

nee dat wil ze echt niet maar het rare is dat ze zo veel pit blijft houden veearts heeft bloed geprikt niks aan de hand ik heb vorig jaar bij iedereen bixs geleend de duurste en tot de goedkoopste ze moet het gewoon niet en gooi ik er muslie door haalt ze dat er tussen uit en een week verder is ze de musli ook zat

mutsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 19:09

ik wil wel vast iedereen bedanken die met me mee blijft denken ik ga haar nu inladen en naar de manege rijden ze moet wel in beweging blijven