mijn pony doet chagrijnig tegen me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

litteltje

mijn pony doet chagrijnig tegen me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 19:31

Ik weet niet of dit onderwerp hierop mag, anders moet het maar gewoon verwijderd worden hoor
Mijn pony is nogal eenkennig, ik heb haar nu 2 jaar en het werd steeds beter. Maar de laatste tijd loopt ze niet meer, en ze doet heej chagrijnig tegen me, oren in haar nek als ik erbij kom Verdrietig wil ik haar aan de kant zetten gaan de oren ook in haar nek, en soms tilt ze haar been ook op om te zeggen: als je nog meer gaat duwen dan trap ik je.
Ik zou echt niet weten wat ik eraan moet doen... Iemand tips??

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:09

is het opeens gekomen dat ze zo doet?
weet je zeker dat het niets medische is wat ze eventueel kan hebben?
of zijn er veranderingen of iets gebeurd?

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:15

Probeer er achter te komen of het niet lopen de oorzaak is dat zo chagerijnig is...
Misschien is er een verband tussen deze 2 dingen, (waarschijnlijk wel), maar het kunnen ook dingen zijn die niks met elkaar te maken hebben.
Ik kan er zo niks over zeggen.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 08:07

dit had mn verzorgpony ook, toen ze haar veulen had was ze onwijs beschermend en als je langs haar box liep liet ze haar tanden langs de tralies gaan. Toen het veulen gespeent was deed ze nog steeds erg chaggo. Toen zijn we begonnen met het rijden weer op te bouwen en andere dingen doen en het werd steeds beter. Wel bleek ook dat ze wat aan haar rug had, waar ze last van had met het rijden. Ze ging trappen als je probeerde op te stijgen enzo. Mss heeft ze iets aan haar rug? K hoop dat je wat er aan hebt.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 12:47

mickeytje"]
is het opeens gekomen dat ze zo doet?
weet je zeker dat het niets medische is wat ze eventueel kan hebben?
of zijn er veranderingen of iets gebeurd?
[/quote]

Ze is een tijd heel slecht gaan lopen, en toen was ze ook hengstig, en toen werd ze chagrijnig(zoals altijd) en sindsdien is ze chagrijnig gebleven
En zover ik weet is er medisch niks aan de hand.

[quote="kizz_rianne schreef:
Probeer er achter te komen of het niet lopen de oorzaak is dat zo chagerijnig is...
Misschien is er een verband tussen deze 2 dingen, (waarschijnlijk wel), maar het kunnen ook dingen zijn die niks met elkaar te maken hebben.
Ik kan er zo niks over zeggen.

Ik zal proberen erachter te komen, maar hoe???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:47

tijd om eens een pauze in te lassen!
stop met rijden en gefe haar en twee weken vrij, ga leuke dingen doen, maar klim er niet op.
laat haar even lekker paard zijn daar knappen ze vaak ontzettend veel van op

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:53

ellepel schreef:
tijd om eens een pauze in te lassen!
stop met rijden en gefe haar en twee weken vrij, ga leuke dingen doen, maar klim er niet op.
laat haar even lekker paard zijn daar knappen ze vaak ontzettend veel van op

was ik ook van plan om te doen met Bull,..

zij deed eerst ook een beetje chagerijnig, maar zondag had ze blijkbaar wel weer zin om lief te doen tegen mij (omdat ik een week niet meer had gereden).
Het zadel hadden we nodig voor Punky dus ik ging zonder zadel, iets dat heel goed ging! Normaal gesproken doet ze nogal chaggerijnig als ik ga rijden, maar zonder zadel vind ze het heerlijk.. waarschijnlijk drukt het zadel dus iets

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:57

dan zou ik het laten nakijken....

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:14

litteltje schreef:
Ze is een tijd heel slecht gaan lopen, en toen was ze ook hengstig, en toen werd ze chagrijnig(zoals altijd) en sindsdien is ze chagrijnig gebleven
En zover ik weet is er medisch niks aan de hand.

klinkt ook alsof het beetje aan de eierstokken kan liggen?

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 15:20

tja... ik weet het niet, we hebben er wel eens ooit een knikker in laten zetten zodat ze niet meer hengstig kon worden. Maar toen was die eruit gegaan, maar ze is wel een tijdje niet hengstig geweest, en sindsdien was het ook minder geworden. Want ze piept altijd als je bij haar komt. Maar er is ook wel een ander paard bijgekomen ( 2 stallen, ene paard ging weg, en er kwam een ander paard) en nu is ze chagrijniger dan ooit

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:08

en als je nou eens en tijdje iets ging geven tegen hengstigheids problemen? moody mare van depaardendrogist is geloof ik wel en goed product.
misschiend at ze daar liever van wordt?

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:31

waarschijnlijk is het probleem gevonden! ik heb door iemand het zadel laten controleren, en het drukte blijkbaar verkeert op haar rug, het was wel zo dat als ik met een zadel aan kwam lopen dat het extra pijn deed. daardoor zou mijn pony niet meer willen lopen en om de pijn te ontkomen, maar omdat mijn nicht mijn pony er helemaal erdoorheen pakte, moest mijn pony wel lopen, met of zonder pijn. en mijn pony is altijd al chagrijnig geweest, ze is nogal eenkennig, en ik denk dat het nu wel weer beter zal worden Knipoog ben blij dat het probleem waarschijnlijk achtherhaald is. we gaan nu waarschijnlijk een nieuw zadel kopen