Linker knieband

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leone

Linker knieband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 12:38

Hoi Allemaal,

Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een paard dat gevoelig is aan zijn knieband..
Ik heb het vermoeden dat mijn paard dat heeft mijn instructeur omschreef het als volgt hij loopt niet kreupel maar als of hij een slag in het wiel heeft...
Nu denken wij dat het zijn knieband is, en ben ik er heel veel mee aan het stappen....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:54

Mijn haf heeft afgelopen zomer linksachter een gaatje in zijn knieband opgelopen. Hoe? Geen idee. Hij loopt er niet superkreupel op. Herstel hierbij is behoorlijk lang. Hij gaat heel langzaam vooruit helaas.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:56

Kan best zijn dat door een gekke beweging bijv. zijn band wat verrekt is. Bij losse knie (habituele patella fixatie oid) heb je dit verschijnsel ook. Zou de DA even laten kijken. Vaak moet je dan juist meer gaan trainen om spieren sterker te maken: rechtuit, niet longeren en veel overgangen.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 10:59

En inderdaad de VA is geweest moet er meer mee gaan trainen om de achterhand sterker te krijgen... ondanks dat hij pas 4,5 is moet ik hem nu echt elke dag kilometers laten maken... veel rijden maar niet te moeilijk maar wel goed in de aanleuning moet naar een uur arbeid toe gaan trainen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:25

hey dat is wel apart want ik heb ene paard gehad met een zogenaamde "losse"knie, en die moest ik juist wel voltes laten lopen..
daardoor zouden de spieren eromheen sterker worden..
dit paard had het gekregen naar aanleiding van een steigerpartij waarbij ze achterover is gevallen..

wat wel heel erg belangrijk is met deze aandoening dat de paarden regelmaat in hun werk hebben, niet stilzetten of ineens in zware bodem aan t werk gaan, dan kan de blessure zo weer opspelen.