last van zijn rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saden

last van zijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 12:19

zijn er hier meer mensen met paarden die last hebben van hun rug? watdoen jullie er dan aan? mijn paard is een maand geleden bij de fisio geweest en toen ging het goed. dat was niet voor zijn rug maar voor zijn heupen. nu weer op gepakt en hij wil niet rond komen. nu heb ik wel eens gehoord van paarden die last hebben van horzels die zich een weg eten van uit de maag naar de rug. over een week komt de da dan weet ik meer . maar ik ben gewoon nieuwschierig naar julie ideen

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:06

mijn pony heeft een gevoelige rug, maar dat is waarschijnlijk wat andewrs dan jouwe heeft. Ik reed me pony gewoon met een gelpad en tegenwoordig met een lamsvel bij mij helpt dit maar ik dnek niet dat jouw pony helpt als ik jou verhaal lees.
Ook kan het helpen om je pony je pony als je rijd zijn neus naar de grond laat doen. dan kan die zijn rug ontspannen, het is goed om hiermee te beginnen of een poosje haar zo laag te rijden, zo laag mogelijk, proberen steeds lager totdat haar neus de grond haast raakt of gewoon kan raken, dit kan je doen in de stap draf en galop. En dan kan je haar misschien naar een poosje langzaam oppakken dat ze dan wel gewoon haar rug ontspant. maar zorg wel dat ze haar achterhand er goed onder blijft zetten.
Misschien helpt het bij jouw, bij mij heeft het geholpen.
succes!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:18

een ostheopaat laten komen Lachen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 16:24

ik wil eerst de da afwachten en tot die tijd loopt hij alleen maar aan de longeerlijn. en het naar beneden rijden wil nu helemaal niet, in de stap loopt hij heel netjes rond laag maar zodra ik aandraaf gaat zn hoofd omhoog en je krijgt hem niet laag. met een slof gaat het wel maar op dit moment ben ik daar geen voorstander van.
wat is het verschil tussen een ostheopaat en een fisio? en wat doet die man??

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:24

hoi,
Mijn paard heeft ook een gevoelige rug.Vroeger liep ze ook enkel in stap ontspannen en in draf stak ze haar hoofd enorm de lucht in.Het was dus duidelijk dat ze rugproblemen had.Ik heb toen een osteopaat laten komen.Die man maseerde haar rug en had zo een machientje om te zien op welke plaatsen haar rug geblokkeerd was.Hij moest 2 keer komen en hett heeft echt goed geholpen,ze zal altijd een gevoelige rug hebben en ik rij haar daarom ook met zo een schapenbontje onder het zadel.Ik weet niet of een fysiotherapeut hetzelfd is als een ostheopaat maar ik raad je wel aan om zo iemand te laten komen.Hoe langer je wacht hoe erger het wordt.En met een slofteugel rijden raad ik je ten strengste af!!!! Hier blokkeert de rug juist van..

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:29

Mijn paard had ook rugproblemen maar dat kwam meer doordat hij scheef was. Ben toen bij Antoine de Bodt www.hoefkatrol.com terecht gekomen, maar ik laat hem regelmatig masseren bij Marijke Boinck van www.cherokeepaarden.nl en dat werkt erg goed.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:37

Als je paard last heeft gehad van zijn heupen dan kan hij daar spierpijn aan over gehouden hebben in zijn rug. Heeft de Fysio alleen de heupen gedaan of het hele paard?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 13:30

hij heeft zijn heupen recht gezet en daarna heeft hij 2 ker zijn schouders gedaan en de laatste keer heeft hij de heupen en de schouders weer gedaa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:43

De horzels eten zich niet vanuit de maag door de rug naar buiten hoor. Als je onzeker erover bent, kun je een keer ontwormen met equimax.

Probeer je paard zonder bijzet te longeren en dan vnl in galop. De galop is goed voor de rug, in de drag kan hij makkelijker de rug vastzetten, de galop is een 4-takt. Hiervan krijgt hij ook een betere bespiering in zijn achterhand waardoor hij makkelijker zijn rug kan gebruiken. Neem de tijd, met dit koude weer zijn sommige paarden wat stijver en hebben wat meer tijd nodig.

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:23

buig oefeningen doen om je paard weer soepel te maken net als bij de fisio dat deed.
wij hebben dit ook op stal gehad met een paard van een vriendin van mij en dit paard kreeg massage en buig oefeningen van haar en loopt nu super je hebt hier over heel veel boeken en zo sucses

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 21:35

Ik zou ook naar Antoine gaan, dat kan zeker geen kwaad en als het niet helpt dan hoef je bij hem niet te betalen!!

Groetjes Sanne

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:13

russel schreef:
De horzels eten zich niet vanuit de maag door de rug naar buiten hoor. Als je onzeker erover bent, kun je een keer ontwormen met equimax.

Probeer je paard zonder bijzet te longeren en dan vnl in galop. De galop is goed voor de rug, in de drag kan hij makkelijker de rug vastzetten, de galop is een 4-takt. Hiervan krijgt hij ook een betere bespiering in zijn achterhand waardoor hij makkelijker zijn rug kan gebruiken. Neem de tijd, met dit koude weer zijn sommige paarden wat stijver en hebben wat meer tijd nodig.

Sorry, maar de normale galop is een 3-takt. Bestaat uit 3 tempi, de stap is een 4-takt.
Maar idd is een juiste galop ( als een paard met rugproblemen dit wel aankan, kan nl. zeer pijnlijk zijn) wel een goede gang om de rugspieren te gebruiken.