hoe herken je een maagzweer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

hoe herken je een maagzweer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 18:31

de vraag is vrij kort , maar wat zijn de symptomen waaraan je kunt zien dat je paard een maagzweer heeft , heb al op het net gezocht maar kan weinig vinden , dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:00

luchtzuigers hebben toch vaak een maagzweer?
dat is dus alvast een.
verder lijkt me dat deze paarden best wel snel sjaggerijnig kunnen zijn...

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:05

ik heb dus een luchtzuiger en ze heeft in 3 weken tijd nu 4 keer koliek gehad waarvan de laatste keer vrijdagavond was en deze was ook erg heftig en nu eet ze sindsdien niet , ze drinkt wel wat , en neemt met moeite een hapje hooi wat ze niet wegkrijgt , maar geen een keer dat de da erbij is geweest heb ik ze erover gehoord dat het een maagzweer kon zijn , daarom wou ik graag wteen waaraan je dat kan zijn , en wat voor koliek ze dan hebben als ze last hebben van een maagzweer

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:16

Zou het laten onderzoeken door de dierenarts. Kan me zo voorstellen dat ze dan met een cameraatje afdalen (net als in de luchtwegen) en zo de maag kunnen onderzoeken. Anders is het niet vast te stellen volgens mij.
Zou het in ieder geval laten onderzoeken en overleggen met je dierenarts want 4x in 3 weken is abnormaal. Ben je niet van voer gewisseld, of anders gaan voeren (bijv. minder vaak)?

stekelroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:31

1 van de sympthomen ven een maagzweer is tandenknarsen.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 18:23

in het voer is opziech niet veel veranderd , behalve dat ze van gras naar kuil is gegaan , en dat ze wat biks bijkreeg ik ben al gestopt met biks geven , maar doordat ze zoveel luchtzuigt staat ze overdag meer te luchtzuigen dan dat ze eet , heb net sinds vanochtend de band weer omgedaan , want die had ik sinds de zomer afgedaan .vanochtend zag ze ergoed uit , en heeft ook al weer wat gegeten , maar ben gewoon bang dat het weer gebeurt en als het nu gebeurt overleefd ze het niet ze is op het moment zo energieloos , en mager dat ze dat volgens mij niet trekt nog zo'n aanval

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:00

idd, tandenknarsen, en vaak geeuwen

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 18:36

ze is in elk gaval niet aan het tandenknarsen maar afgelopen weekend heeft ze wel erg veel staan gapen

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:28

mocht je denken dat je paard een maagzweer heeft moet je niet te lang wachten om het te laten onderzoekken, bovendien is 4 * zoveel dat ik er wel even mee naar een kliniek zou gaan als je te lang wacht is de schade mischien niet meer te herstellen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 00:53

Ik kreeg vandaag zangersheide magazine binnen, daar stond een artikel in o.a. over maagzweren, symptomen etc. als je me pb't met je prive emailadres dan scan ik het in en stuur ik het door naar je.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 19:04

mijn paard is inmiddels overleden , dus bedankt voor de info , ik kan er alleen niet meer zoveel mee doen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:08

Heel veel sterkte met je verlies Ach gut

stekelroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:17

Ach , sterkte meid.... Weet je nu wat het geweest is?

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 18:35

bedankt , wat het nu geweest is weten we nog niet zeker , en zullen we ook niet achterkomen , de da zat te denken aan een tumor