help heb last van mijn ruiterspier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

help heb last van mijn ruiterspier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:46

wie weet een goed middel om hier van af te komen Cool

voor degene die niet weten waar de ruiterspier zit dat is de spier die over je zitbeenknobbel loopt en als je op een bepaalde manier in je zadel komt krijg je een helse pijn Bloos! ik heb nu al een paar dagen niet zelf gereden, baal als een stekker.... Boos!
wie heeft een oplossing Verward

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:49

ik denk dat je dan mickey even moet pb'en, die heeft er ook een probleem mee gehad. zij is er nu vanaf en weet je vast wel te vertellen hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen Lachen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:40

heb er nog nooit vangehoord eigenlijk.

sorry, maar wekt rust niet>? huisarts?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:31

spiroflor? geen idee eigenlijk dat is iig voor spieren

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:20

Rust is de enige remedie.

Dus minder of niet rijden!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:57

Misschien dat zo'n gelpad over je zadel ook helpt? Is dan een stuk zachter in ieder geval.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:59

Rust, en fysiotherapie is eigenlijk het enige wat helpt. De HA kan je een verwijzing voor de fysiotherapeut geven.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 22:33

dank jullie wel Schijnheilig is echt balen alleen nu hoorde ik dat het misschien niet mijn ruiterspier is want die schijnt weer in je lies te zitten Verward ik heb geen idee maar dit doet echt zeer als ik met mijn zitbeenknobbel in het zadel kom lijkt net of je een schok van een schrikdraad krijgt.... Bloos!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:46

Dat lijkt me idd geen ruiterspier. Het klinkt me meer in de oren als een zenuw die bekneld/geblesseerd zit.

Ik heb een gedeelte van mijn rug gebroken gehad en ik had ook van die stroomstootjes van de zenuwen die kapot/zwaar gekneusd waren.

Ga even langs de HA!

Succes!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:30

nee, de ruiterspier ligt in de lies, idd, en geeft heel andere klachten.
als het voelt als een schok dan moet het haast het ontstoken zenuw zijn. maar het zou ook een ontstoken slijmbeurs kunnen zijn (die onder je zitbeenknobbel ligt), waardoor misschien een langslopende zenuw in de ontsteking is betrokken geraakt.
iig laten nakijken zoiets, of het wordt steeds erger!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:32

Mijn ruiterspier zit idd in m'n lies. Haha!
Heb je er al lang last van? Ik zou zeggen probeer eerst eens een weekje niet te rijden en als het dan niet verbetert even naar laten kijken.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 17:32

Ik ben vanmiddag naar een fysio geweest Scheve mond en die heeft wat oefeningen met me gedaan en ik moet inderdaad een beetje rust nemen en het dan even aankijken Pling
iedereen alvast bedankt voor de reacties.... Bloos

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:26

Heeft mijn zus momenteel ook!!!!

Is een slijmbeurs irritatie kan alleen genezen met rust, geen dokter en geen fysio..........

Hoe komt dit bij jou?

Mijn zus had een scherp puntje in haar zadel dus botdrukking+ slijmbeurs irritatie.

Ze heeft al 3.5 weken niet gereden doet nog wel zeer als je druk geeft op dat punt en je mag pas rijden als het echt genezen is anders blijft het een slepende kwestie. Boos! Huilen Dus even geen leuke wedstrijden en hopelijk weer beginnen in 2005

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 22:38

ik was gewoon aan het rijden Schijnheilig en mijn paard maakt een rare sprong en ik kom verkeerd terecht en het schoot er zo in *LOL* rust is niks voor mij maar ik heb al bijna een week niet gereden mijn man rijdt er soms op en verder longeer ik hem maar even geen wedstrijden is niet erg hoor Bloos maar niet rijden dat is niet zo leuk en niet zo goed voor mijn paard...... Scheve mond

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:24

kajanus, dit lijkt m.i geen slijmbeursontsteking te zijn.
Een slijmbeursontsteking "ontwikkeld" zich, het feit dat het er bij jou zo ineens inschoot lijkt me meer iets van een zenuw of spierenkwestie te zijn.

Ik rij zelf al een jaar "minimaal" i.v.m... jip... een slijmbeursontsteking. Scheve mond

Succes en hopelijk volgt er een snelle genezing !

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 10:28

iew wat appart.. had er idd ook nog nooit van gehoord

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:16

Kajanus schreef:
ik was gewoon aan het rijden Schijnheilig en mijn paard maakt een rare sprong en ik kom verkeerd terecht en het schoot er zo in *LOL* rust is niks voor mij maar ik heb al bijna een week niet gereden mijn man rijdt er soms op en verder longeer ik hem maar even geen wedstrijden is niet erg hoor Bloos maar niet rijden dat is niet zo leuk en niet zo goed voor mijn paard...... Scheve mond

Ik denk dat je paard het niet erg vindt, als hij maar lekker buiten kan lopen Lachen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:24

ik heb die blessure ook gehad.
heb toen fysio gehad en ben dr helemaal vanaf.
en zoveel mogelijk met je benen uit elkaar zitten. Lachen
niet met je benen over elkaar zitten .
en zoveel mogelijk je benenzo wijd uit elkaar mogelijk doen.
dat zijn de oefeningen daarvoor
sucses

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:31

mijn vader had het ook,maar het bleek een liesbreuk te zijn..die mocht een half jaar niet rijden..

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:20

Dit is een interessant onderwerp. Ik ga namelijk na nieuwjaar naar de fysio, omdat ik al een paar maanden met een zeer pijnlijke spier in mijn lies rondloop. Als ik gewoon rijd en er gebeurt niks, heb ik er weinig last van, maar op een breed paard, of een paard wat een keer opzij springt, dan heb ik er vreselijk last van!! Ik kan ook niet normaal opstappen, doe het altijd voorzichting met een krukje. In de tijd dat m'n paard stilstond vanwege een blessure, is het redelijk weggetrokken, maar niet helemaal........... In het begin kon ik m'n benen zelfs helemaal niet uit elkaar krijgen, althans de rechter ging niet opzij (hmm, wat staat dat stom, maar het is wel zo.) Ik begrijp uit de reacties hierboven dat dát dus de "ruiterspier" is?? Eigenlijk is het begonnen met uit de auto stappen. Verward
Dan had iemand op de manege waar ik zo heb staan mopperen dit misschien ook wel kunnen weten Lachen

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:59

Bergje schreef:
Dit is een interessant onderwerp. Ik ga namelijk na nieuwjaar naar de fysio, omdat ik al een paar maanden met een zeer pijnlijke spier in mijn lies rondloop. Als ik gewoon rijd en er gebeurt niks, heb ik er weinig last van, maar op een breed paard, of een paard wat een keer opzij springt, dan heb ik er vreselijk last van!! Ik kan ook niet normaal opstappen, doe het altijd voorzichting met een krukje. In de tijd dat m'n paard stilstond vanwege een blessure, is het redelijk weggetrokken, maar niet helemaal........... In het begin kon ik m'n benen zelfs helemaal niet uit elkaar krijgen, althans de rechter ging niet opzij (hmm, wat staat dat stom, maar het is wel zo.) Ik begrijp uit de reacties hierboven dat dát dus de "ruiterspier" is?? Eigenlijk is het begonnen met uit de auto stappen. Verward
Dan had iemand op de manege waar ik zo heb staan mopperen dit misschien ook wel kunnen weten Lachen

dát is de ruiterspier, ja - jij weet ze nu iig goed liggen Tong uitsteken (ik ook hoor, het is trouwens meestal de aanhechtingspees die zo tegenpruttelt, en dat kan behoorlijk pijnlijk zijn hè Bloos! ).

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:10

Bij hielp fysiotherapie niet echt. Het werd bij een van de laatste behandelingen eerder erger dan minder.

Ik ben daarna naar mijn chiropractor gegaan en die heeft me verder behandeld. Door middel van blokkades in mijn ruggewervel weg halen en massages. (Soms behoorlijk pijnvol Knipoog )
Verder inderdaad ook veel rust houden en dan kom je er al heel snel achter dat je de spieren heel veel gebruikt zelfs bij dingen die je eigenlijk niet eens wist dat je daar je spieren bij gebruikte.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:51

Hmm, de fysiotherapeute hier heeft zelf een paard en rijd veel, dus ik hoop dat zij het iets beter begrijpt. Anders zit er nog een chirodinges bij in de praktijk.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 18:10

Ik heb er nog last Scheve mond van maar rij toch wel al wat , ik heb nu een bontje op mijn zadel en een rijbroek met een leren kont Schijnheilig en dan is de pijn wel te dragen heel soms als ik dus weer iets teveel inwerk dan schiet de pijn er weer in en dan lijkt het net of je 220 volt krijgt niet fijn
maar mijn paard vind het niet leuk om los te zijn dan staat hij alleen maar op zijn plaats bang te zijn Bloos! ja de hele wereld wil hem aanvallen denkt hij en hij is 12 en zijn spieren moeten dus wel in training blijven want stilstand is achterstand! Pling

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:21

ik rek altijd even die spier op,voordat ik op een paard stap..even met 2 benen uit elkaar staan en even heen en weer wiegen en met je L.hand je R. been/teen aanraken..