Jullie mening aub... !!! thnx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Jullie mening aub... !!! thnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:06

Hallo,

Ik zal het hier even in het kort neerzetten..
Mijn paard heeft een botwoekering aan de binnenkant van der achterbeen op koot en kroonbeen. Vorige jaar had ze der litteken opgetrapt.
2 weken gestapt. Daarna toch maar foto laten maken van het been.
Bleek dat het een botwoekering was met wildvlees alleen de botwoekering was ruw en dat moest eerst goed genezen en glad trekken..
Na 2 maanden stappen was er iets verbetering en ben ik er op gaan zitten maar sindsdien met beschermers gereden om het litteken.
Ik wil graag wedstrijden met der starten en daarom heb ik der ijzers er achter af laten halen want ze had net 2 weken achter ijzers en toen had ze hem opengeslagen, daarvoor had ze er nooit last van..
Ze heeft nu een week geleden weer der litteken aangetikt ( zonder ijzers). Niet zo diep als vorige keer maar toch... weer open.. Scheve mond
Ik ben nu met der aan het stappen... met beschermer maar elke keer als ze hem toch weer aantikt dan gaat ze raar lopen en ze heeft echt pijn!!! Verdrietig
Het gaat steeds even goed... en dan begint het weer opnieuw... Ik zie het rijden eigenlijk niet echt meer zitten want ik wil niet dat ze pijn heeft.. Verdrietig
De da ( meursing) zei dat het niet weggehaald kon worden omdat er veel banden en pezen enzo omheen lopen en dan zou ut misschien een groter probleem kunnen worden dan nu...
Nou is mijn vraag... wat zouden jullie nou doen???
Toch een tijdje stappen en er dan weer op gaan zitten en weer gaan zitten wachten totdat ut weer gebeurd... of second opinion doen en naar van schrie gaan.. of de foto's opsturen naar hun om te laten kijken en vragen wat zij er van denken???

Alvast bedankt voor het lezen van me verhaal...

Groetjes Ilona

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:09

Haay iloon,

Ik zou naar van schie gaan je ken het altijd proberen kijken wat hun zeggen! proberen waard.. ik wou dta ik dat bij meis ook had gedaan mar ja das achteraf..
Ik zou dat doen als ik jou was

xxxxxxxx

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:30

second opinion, ik heb het geveol adt je er niet helemaal zeker van bent, dan is een second opinion vragen een heel goed idee. ben je er daarna nog niet zeker van vraag het dan aan nog en andere da of een kliniek..
Tot de tijd dat je er zeker van bent wat het is zou ik mijn paardje rust geven. Misschien wel stappen maar meer niet.. (mijn paard kan overdag naar buiten)

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:49

Ja, ze gaat sochtends lekker in de paddock met beschermer om en ik stap der 2 keer per dag en doe een beetje vrijheidsdressuur.. maar ja tis zo stom want ze loopt niet onregelmatig maar zodra ze het dus weer aantikt bijvoorbeeld in een wendig als ze moet buigen dan gaat ze of op 3 benen of der been heel hoog optillen...

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:48

Ik zou haar lekker gaan rijden en de benen goed inpakken, dan kan er toch niets gebeuren? Pas als het 100% genezen is, zou ik denken aan het rijden van wedstrijden.

Elisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 22:03

Ik zou gewoon eerst stappen en dan weer gaan rijden en als het dan nog een keer gebeurd zou ik over wegen om naar van schie te gaan . wel zielig dat ze zoveel pijn heeft Verdrietig

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:30

second opinion....
mis ziet die dingen die de andere da over het hoofd heeft gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:32

Ik zou altijd eerst een second opinion vragen, ben alleen niet zo'n fan van van schie...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:28

Zo jouw verhaal te horen, vrees ik dat Meursing gelijk heeft en dat een 2nd opinion je alleen op extra kosten jaagt, zonder dat je er iets wijzer van wordt.

Een botbeschadiging in het gewrichts gebied, is vrijwel niet te opereren ivm met de vele pezen en banden die de boel bij elkaar houden, bovendien is een gewricht een "gesloten" systeem.
Wanneer je dit gaat open maken is er een groot risico op infectie met alle complicatie's van dien.

De natuur zal hier zijn eigen weg moeten gaan.

De enigste hulp die je je paard kunt geven is, een zeer goede hoefsmid te zoeken ( zowel de Fac. in Utrecht, de kliniek in Emmeloord, alswel de Watermolen in Haaksbergen heb ik heel goede ervaringen mee) die dmv
"tijdelijke" stand aanpassing en orthopedisch beslag, het beschadigde deel kunnen ontlasten en nieuwe beschadiging kunnen voorkomen.
Vraag daar eens wat de mogelijkheden zijn.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 12:40

Zal ik doen! bedankt!