Slecht gehecht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Slecht gehecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 14:08

Vorig jaar heeft mijn pony tijdens een buitenrit zijn been verwond tegen een paaltje. Boos! Dit is toen gehecht. Maar niet goed. Je ziet er nog steeds een bult van(2 stukjes vel te ver over elkaar heen). We hebben er wel spijt van dat we niet naar de kliniek zijn gegaan. Daar konden ze het liggend hechten en was het wel mooi geworden. Nu moest het staand.

Die dierenarts zat maar van: Ja, het kon ook niet netter(ik mag niet hopen dat ze allemaal zo zijn). Verward

Hebben jullie dit ook meegemaakt??? En hoelang duurt het voor het bultje helemaal weg gaat???(het verdwijnt langzaam maar het is nog lang niet over). Verward

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:17

ja zoiets wel meegemaakt, maar volgens mij kon dat niet naders gehecht worden.
pony was op hol geslagen en door een glazen deur toto stilstand gekomen, en had op z'n hals een deel van het vel los hangen, je ziet het nu nog steeds. want anders dan zoals het nu is kon het niet gehecht worden! (misschien zijn ze wel allemaal zo). maar het is wel weggestrokken, maar je ziet wel dat die daar is gehecht!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:39

Het maakt niet zoveel uit of je liggend of staand hecht, het ligt meer aan de plaats waar het zit, op sommige plekken blijft het gewoon zichtbaar, als je het lelijk vindt waarom ga je dan niet naar de kliniek in Emmeloord en vraag of ze er nog wat aan kunnen doen zodat het minder zichtbaar wordt.
Succes ermee

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 16:34

inib schreef:
Het maakt niet zoveel uit of je liggend of staand hecht, het ligt meer aan de plaats waar het zit, op sommige plekken blijft het gewoon zichtbaar, als je het lelijk vindt waarom ga je dan niet naar de kliniek in Emmeloord en vraag of ze er nog wat aan kunnen doen zodat het minder zichtbaar wordt.
Succes ermee

Tjahh het was op ponykamp. Zij hadden de dierenarts gebelt. Die gast komt ook altijd bij ons. Maar hij heeft het gewoon niet mooi gedaan. Achter af gezegt zeiden mijn ouders dat ze beter gelijk naar Emeloord hadden kunnen gaan. Maar ja, het is nu zonde om het te doen. De pony moet weer op rust. Net nu het goed gaat.

Ze kunnen er wel wat aan doen. Gewoon opereren en opnieuw hechten. Die bobbel is gewoon 2 lapjes vlees over elkaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:39

als het een schoonheidsfoutje betrefd, zou ik het gewoon zo laten, waarom onnodig gaan liggen dokteren als het paard er geen last van heeft? dan ben je IMO gewoon bezig met plastische chirurgie
vaak kan een dierenarts het niet veel netter hechten, zeker op de benen is het erg moeilijk omdat die zo beweeglijk zijn ,waardoor je dus een flink stukje huid moet gaan overlappen !
door een goede naverzorging kun je het litteken beperken!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 17:43

crossmonster schreef:
als het een schoonheidsfoutje betrefd, zou ik het gewoon zo laten, waarom onnodig gaan liggen dokteren als het paard er geen last van heeft? dan ben je IMO gewoon bezig met plastische chirurgie
vaak kan een dierenarts het niet veel netter hechten, zeker op de benen is het erg moeilijk omdat die zo beweeglijk zijn ,waardoor je dus een flink stukje huid moet gaan overlappen !
door een goede naverzorging kun je het litteken beperken!

Nee, we doen het ook niet. Maar als het liggend was gebeurt hadden ze het in alle rust kunnen hechten. Nu was het gewoon staand, in een donker hoekje enzo.

Er was ook wel een goie naverzorging. Het is ook geen litteken. Maar gewoon een bobbel.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:01

dan vraag ik mezelf af waar je je druk om maakt?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:22

Ik ben het eigenlijk met crossmonster eens. Zet eens een foto hier neer als je wilt, kunnen we zien waar we over praten?! Knipoog

Maar als hij last heeft van het bobbeltje zou ik het inderdaad laten weghalen, en anders: So What!!

Hoelang heeft hij deze wond eigelijk al??

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 18:24

ik kan het alleen maar met crossmonster eens zijn.

Als een wond op een been (!) gehecht gaat worden onder plaatselijke verdoving, dan is dat ook voor de DA beslist geen pretje.

Als je destijds had gekozen voor een operatie onder narcose, dan had mogelijk de wond er wel fraaier uit gezien, maar je hebt dan ook het risico van onder het narcose gaan , plus je was behoorlijk wat eurootjes lichter.....

Neem zoals het is, er zijn veeeeeeeel ergere dingen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:30

hoi

mijn paard heeft half jaar geleden ook zijn been open gehaald en is nu nog steeds grote bult ze heeft er geen last van maar is echt schoonheidsfoutje.

mijn dierenarts had niet gezien dat er stro onder de huid zat en heeft het gehecht Boos! de wond wilde maar niet genezen toen kwam er stukje stro van paar centimeter uit . ik heb er spijt van dat ik het toen heb laten hechten het was niet zo groot en was mooier geweest denk ik als ik het gewoon had laten genezen . had het stukje stro er ook gewoon uit gekomen . nu heeft ze een lelijk litteken met bindweefsel erbij . is er dus echt niet beter van geworden helaas . Huilen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:10

mijn merrie heeft ook afgelopen jaar haar binnenachterbeen opengehald toen ze in de sloot lag en eruit gehaald is.

de dierenarts twijfelde toen erg of hij het wel moest hechten of niet,de huid zit namelijk vlak over bot daar en ook het bot eronder kon beschadigd zijn wat alleen later zou uitwijzen .hij heeft besloten om het te hechten met een drain onderaan zodat pus er toch uit kon,ik moest meerdere keren per dag spoelen met schoon water met een plastic spuit in de wond. het bot eronder bleek niet beschadigd te zijn of af te sterven maar de onder de hechting is het altijd dikker gebleven!

oblige

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:19

het lijkt me sterk dat hij de huid over elkaar heeft gehecht.. ze hechten de huid altijd tegen elkaar aan..het kan ook gewoon onderhuids weefsel zijn wat die bobbel veroorzaakt.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:32

EEn litteken bij een grote verwonding heb je al snel, vaak omdat de wondranden gerafeld zijn en er stukjes huid ontbreken. Ik denk niet dat het uitmaakt hoe ze het hechten, staand of liggen, het blijft vaak toch lelijk. De mijne heeft op zijn achterbeen opengelegen tot op het bot en nu heeft hij een heel groot dik lelijk litteken zitten, nou jammer dan, de kwaliteit van mijn paard is er niet minder om!

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:40

Mijn paard had een slagaderlijke bloeding in kootholte wat niet goed gehegt kon worden en er dus dit zie op de foto van is overgebleven.
Afbeelding

Maar mij maakt het niet veel uit hetgaat om zijn karaker en niet hij er uit ziet

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:27

never schreef:
Mij maakt het niet veel uit het gaat om zijn karaker en niet hij er uit ziet.

helemaal mee eens

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:35

Never, je hebt mooi gelijk en het valt amper op, je hebt trouwens een knap paard

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 21:41

dank je voor het compilment OK dan! OK dan!

het maakt ook niet uit als zijn karakter maar super is toch het uitelijk is leuk maar de rest is vvvvvvvvvvveeeeeeeeeeelllllllllllllllllllll belangrijker vind ik