Onlangs is bij onze lieve Prisco straalkanker geconstateerd.Hij wordt hiervoor inmiddels intensief met jodium behandeld bij een paardenkliniek. Wie heeft hier ervaringen mee en wat zijn de kansen? Hier komtie in volle glorie, onze stoer bink!!!
PridesRanch
Geplaatst: 18-12-04 21:42
Voor zover ik weet is straalkanker zeer goed te behandelen als je er een beetje bijtijds bij bent. Het is wel handig om je paard te laten behandelen door een arts en smid die ervaring hebben met dit probleem. De overlevingskans is groot, maar wel met de juiste behandeling.
Maximaal
Geplaatst: 18-12-04 21:51
Hoi Bianca wat is het toch een prachtige tinker. Heel veel sterkte met alles.
Sizz
Geplaatst: 18-12-04 22:16
Veel sterkte ermee.....
obelixje
Geplaatst: 18-12-04 22:36
heel veel sterkte! hoe ben je er achter gekomen dat ie het had? en wat voor symptomen waren er?
jeanette
Geplaatst: 18-12-04 22:38
Ik weet niet wat straalkanker is, maar wou je ff heel veel sterkte wensen
Diesel54
Geplaatst: 19-12-04 08:09
Stoere bink hoor! Ik ben ook erg benieuwd naar wat obelixje vroeg...
Sizz
Geplaatst: 19-12-04 13:46
jeanette schreef:
Ik weet niet wat straalkanker is, maar wou je ff heel veel sterkte wensen
Nee, heeft iemand er een verslagje over??? Ben eigenlijk wel benieuwd.
DunjaR
Geplaatst: 19-12-04 14:23
bij ons is een paardje Lou Lou die hoefkanker heeft is dit hetzelfde?
zo ja dan kan ik je wel wat dingen vertellen daar nog 1 paard het had voor haar en die was er helemaal van genezen. zij noemde dit hoefkanker
Wij hebben op de kliniek een anderhalf jarige in behandeling die aan 4 (!) benen straalkanker had... Ze heeft inmiddels weer 2 nette hoeven, de andere 2 zijn nog niet helemaal goed. Maar ze is inmiddels weer helemaal rad. de straal moet alleen nog goed hard worden. Het was een erruge prijzige behandeling, maar de eigenaar had veel voor zijn paard over! Gelukkig maar, want het is dus gewoon te behandelen!! Alleen hebben wij een operatie gedaan, en geen betadine behandeling. wil je me pb'en waar en hoe die behandeling dan gedaan wordt??
mjnavarro
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-04 19:17
Hallo obelixje en mickyshootie Ik ben erachtergekomen met uitkrabben, zag aan de straal bij de kootholte een raar slijmerig weefsel, heb de hoefsmid erbij gehaald en omdat hijzelf een paard heeft met aan 2 kanten hoefkanker en aan de andere 2 straalkanker , kon hij mij direkt vertellen wat eraan de hand was. ( straalkanker zit alleen nog maar in de straal, maar als dit zich uitbreid tot over de gehele hoef word het hoefkanker, dit is nog moeilijker te behandelen dan straalkanker omdat je er dan niet mee geheel bij kunt komen c.q. aangedane weefsel kunt verwijderen.) Bianca