pronutrin tegen luchtzuigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

pronutrin tegen luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:18

wie heeft er ervaring met pronutrin.
en hoe gebruik je het.
is het echt zo goed als wordt gezegd
zowel positief als negatief.
voor een radeloze haf eigenaar

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:33

Zoek maar eens op Bokt naar Pronutrin. Dan zie je dat Anya een heel verslag heeft geschreven.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 21:42

heb ik gedaan bedankt

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 09:40

Jordens Hippo heeft ook iets nieuws en geeft aan dat dit vaak binnen 1 week helpt in de meeste gevallen. Misschien ook het proberen waard?
En anders maag composituum van de groene os. Daar heb ik goede ervaringen mee opgedaan.

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:47

Niet doen. Geen Hippo gebruiken! Heb ik ook gedaan,hielp geen fluit en na hierover met Hippo gecorrespondeerd te hebben (tenslotte werd geld terug garantie gegeven) deelde men mee dat Quitt ook niet tegen luchtzuigen werkt, maar tegen kribbebijten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:59

Hmm vaag! Bij een kennis van mij (die had Hippo uitvoerig gesproken) werd het juist weer wel aangeraden....

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:03

Yuma schreef:
Niet doen. Geen Hippo gebruiken! Heb ik ook gedaan,hielp geen fluit en na hierover met Hippo gecorrespondeerd te hebben (tenslotte werd geld terug garantie gegeven) deelde men mee dat Quitt ook niet tegen luchtzuigen werkt, maar tegen kribbebijten.

kribbebijten is hetzelfde als luchtzuigen. Ze hebben bij kribbebijten alleen iets nodig om zich op vast te zetten. Dus lijkt mij dat als het voor kribbebijters wel helpt, het bij luchtzuigers ook moet helpen.

Maar ik denk dat hun bij kribbebijters, paarden bedoelen die op alles lopen te kauwen wat ze tegen komen. die dus echt hele hekken opvreten zonder lucht te zuigen.

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:49

Nou ik ben het helemaal met je eens Droebel. Kribbebijten is natuurlijk ook luchtzuigen, maar volgens Hippo dus plotseling niet. Ja als je geld teruggarantie geeft, krijg je al snel dat er een nieuwe definitie wordt verzonnen. Wat ik aalleen bedoel is dat Hippo mij thans uitdrukkelijk en zwart op wit heeft meegedeeld dat Quitt ook niet bedoeld is voor luchtzuigen. En dat is mijn ervaring dus ook. Pronutrin daarentegenw werkte goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:54

We hebben een paard op stal staan die pronutrin krijgt. We zien geen verbetering. Het is een poeder dat met water vermengd gewoon in een injectienaald oraal toegediend kan worden. Het is best wel prijzig, maar omdat ieder paard op medicijnen anders reageert moet je het eigenlijk je eigen paard gaan geven voordat je kunt zeggen of het wel of niet helpt.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:35

Maag composituum van de G roene Os werkt vaak heel goed (wel geduld hebben) en is veel voordeliger. Wellicht toch een optie?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:15

Citaat:
Het is een poeder dat met water vermengd gewoon in een injectienaald oraal toegediend kan worden.

Bedoel je niet een injectiespuit, zonder naald? Anders lijkt het me nogal pijnlijk voor het paard. Verward

rieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:16

Hallo allemaal
ik ben nieuw hier en las toevallig deze toppic en ben het niet eens met wat ik heb gelezen. Luchtzuigen is niet hetzelfde als kribbebijten.
Een kribbebijter bijt op randen van de stal en meestal, dus niet altijd, zuigen deze paarden ook lucht. Maar er zijn ook luchtzuigers die niet eens kribbebijten.
Bij ons op stal staan drie luchtzuigers die ook kribbebijten. Maar we doen er niets tegen. Met zo`n band om kunnen ze bijna niet eten en wat maakt het eigenlijk uit. Ze zuigen lucht, zijn een beetje gevoeliger voor koliek, maar daar kun je gewoon heel voorzichtig mee omgaan.
Dit is mijn advies gewoon laten zuigen als ze dat zo graag willen het is iets wat moeilijk af te leren is. Het komt vaak door verveling in hun jeugd.

groetjes.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 20:17

gewoon laten luchtzuigen????
sorry ben het niet met je eens,kan niet goed voor ze zijn
zeker niet als de eigenaar voor de zoveelste keer word gebelt dat haar paardje met koliek ligt (dit werd door de d.a bevestigd)
pas als je alles hebt geprobeerd wat je kunt proberen kun je misschien opgeven in mijn ogen dan
arno is zowel een luchtzuiger als een kribbebijter
niet echt gezond dus

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 00:25

Nou, misschien is het wel handig om het sticky over luchtzuigen eens te lezen, en/of de centrale discussie over luchtzuigen.
En Ja ik had me misschien wat duidelijker uit moeten drukken, kribbebijters zuigen vaak lucht, maar niet altijd, en luchtzuigers bijten vaak krib , maar sommigen doen dat ook zonder krib te bijten.

Overigens ken ik alleen Pronutrin in korrelvorm en niet iets wat je met een spuit moet inbrengen? Scheve mond

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:14

Behalve koliek aanvallen krijgen de paarden die luchtzuigen ook vaak last van gewichtsverlies, dus als je er iets aan kan doen het gewoon proberen.