Mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:50

vandaag ging ik samen met een vriendin naar de paarden. toen we daar kwamen stonden ze lekker buiten in de modder.
haar paard is zeer gevoelig voor mok. na de benen te hebben afgespoten, heeft haar paard de beide achterbenen helemaal onder het mok zitten.
mijn vraag?
kan mok zo snel optreden, terwijl gisteren de benen zijn afgespoten en droog gemaakt!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:53

Ja hoor, mok kan heel snel ontstaan - zeker bij vochtig weer - zoals nu. Met modder gaat het nog een stukje sneller. Beste is nu om het te behandelen en droog te houden - in de modder moet je dus zien te voorkomen dan wordt het erger. Kijk voor de behandeling van mok ook even met de zoekfunctie...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:38

gebruik een middeltje wat goed is tegen schimmel.
je kunt cure-mok tabletten bestellen bij de paardendrogist, die geef je door t voer en werken ook heel goed.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:17

Mokzalf erop smeren. En goed droog houden. Ook onze paarden krijgen het wel eens. Het jonge spul dat de hele zomer in de wei is geweest.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 12:21

mokzalf helpt al niet meer, de vorige keer hadden we een middeltje van de DA maar dat slaat niet echt aan.
ik denk dat we die tabletten maar moeten bestellen, misschien helpt dat.

maar in ieder geval bedankt voor de tips, voor de dingen die we nog kunnen proberen!

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:14

Weet je wat pas echt werk!

Droogzetters die je bij koeien gebruitk met antibiotica! Echt super!