paard 23 jaar met bulten op de buik.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

paard 23 jaar met bulten op de buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 17:41

Ik was vandaag bij een paardje, 23 a 24 jaar en die bleek flinke bulten te hebben onder de buik en waar normaal gesproken de singel zit. Nou heeft dat paard een blessure gehad dus is 2 maanden lang niet gereden tot afgelopen week naar ik begrepen heb, het zadel is toen 1 of 2 x een kwartiertje op geweest en met de singel zelf is niks mis, dus de reden is niet echt duidelijk, het zou mogelijk kunnen zijn dat het paard een trap heeft gehad van een weilandgenootje, maar hij heeft een deken op en het zit aan de linkerkant bij de schouder en 1 onder de buik, de laatste is een beetje een vreemde plek voor een trap... Dus wat zou het anders nog kunnen zijn? Het is een kruising Arabier/New Forest.

Misschien dat iemand hier meer van weet?
Groetjes Tessa

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:08

zijn het twee bulten? achter de singel en dan aan weerszijden van de buik?
die bulten zie je vaker, is vocht en komt gewoon doordat de paadren wat gegroeid zijn.

maar zijn het meerdere bultjes?
kan t niet tich gewoon irritatie zijn van de singel?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:19

er zit er 1 linksachter de schouder op de singelplek en 1 rechts achter het voorbeen op de singelplek maar het lijkt me stuk dat het door irritatie komt, hij heeft een flinke wintervacht en er is deze week maar 2x een kwartiertje op gereden ofzo en heeft daarvoor 2 maanden stil gestaan... en of ie dikker is geworden weet ik niet, was vandaag voor het eerst dat ik hem zag...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:20

sterker nog, volgens mij is er maar 1x met zadel gereden een week terug en daarna nog een keer zonder zadel...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:52

kan de dekensingel geschuurd hebben ? misschien tijdens het rollen, of ligt hij vaak scheef ?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 19:44

tis vandaag de eerste keer dat ik het beessie heb gezien, maar goed dat je het zegt, ik hoorde dat hij vannacht op de 1 of andere manier uit zijn stal is losgebroken en dat zijn deken scheef hing half onder zijn buik............ wie weet...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:43

dan kan t ook daarvan komen..

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:00

Ook toevallig! Een pony van 24 bij ons op stal heeft ook 2 of 3 flinke bulten op de plaatsen die jij beschrijf....
Het zit bij haar maar aan 1 kant (de rechter kant) en volgens mij zijn dat 'ouderdoms bulten'. Bij die merrie waar ik het over heb zijn de bulten zo groot dat je ze in je hand kan nemen, maar zover ik weet heeft dat beestje er geen last van.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:07

een paard bij astrid had dat ook....maar dan een hele joekel in de nek Bloos!
dat paard was ook heel oud...

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:59

Mijn paard heeft dit ook een keer gehad na het rijden. echt een vochtbult van ik denk wel 20 centimeter doorsnede. terwijl ik gewoon hetzelfde zadel en dezelfde singel had gebruikt als altijd.
Bij mij trok het overigens binnen een dag weer gewoon weg.