Rust Compositum van De Groene Os

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oberon

Rust Compositum van De Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 18:54

Mijn paard staat sinds een week bij de kliniek op boxrust na in een hoefnagel te zijn getrapt. Helaas is de diepe buiger geraakt. Vanaf vandaag mag ik 10 minuten aan de hand gaan stappen. Hij was (begrijpelijkerwijs) een beetje fris en heeft gelijk iets rustgevends ingespoten gekregen. Aangezien ik 'm niet constant met kalmerende middelen wil inspuiten, ben ik op zoek naar een andere oplossing. Ik zag bij de kliniek Rust Compositum van De Groene Os staan. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:12

uuhh nix geven en terug in het voer laten zetten
ik zou voor een wandelingtje echt geen spullen geven
ook al zijn ze bijv. homeopatisch...

heb je geen sterke man in de buurt?

succes met het herstel!!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:28

Hmmm, en dan wel met een sterke man laten stappen.... vaag...

Iemand bij mij op stal gebruikt dit spul en werkt goed. Tenminst, die indruk hebben we althans. Hij is al een paar weken aan het stappen en het gaat redelijk. Oke, soms een sprongetje, maar over het algemeen genomen gaat het goed. Ook is hij op stal opvallen rustig, voor een paard die zo weinig mag doen.

Sterkte ermee

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 08:03

Eleonoor schreef:

Iemand bij mij op stal gebruikt dit spul en werkt goed. Tenminst, die indruk hebben we althans. Hij is al een paar weken aan het stappen en het gaat redelijk. Oke, soms een sprongetje, maar over het algemeen genomen gaat het goed. Ook is hij op stal opvallen rustig, voor een paard die zo weinig mag doen.

Sterkte ermee

Dank je. Mij leek het ook wel wat en ze hebben het bij de kliniek.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 09:44

Bij het ene paard helpt een middel goed en bij het andere weer helemaal niet. Denk dat het een kwestie van uitproberen is en zou het zeker doen. Bij sommige paarden helpt bach rescue remedy ook goed. Ik zou zeker wat geven, want als ze gek doen, blesseren ze zich al gauw en dit wil je juist voorkomen...en aan een sterke man heb je dan niet zoveel weet ik uit ervaring! Krachtvoer altijd heel drastisch verminderen en extra ruwvoer(Hooi) geven zodat hij bezig is...maar dat wist je al denk ik.
Succes!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:59

Eleonoor schreef:
Sterkte ermee

hoezo vaag...??!! is dat miss geen betere oplossing dan gelijk met middeltjes etc etc aan de gang te gaan??? lijkt me beter dan rotzooi in je paard stoppen omdat hij fris is!!

een hengstenketting wil ook nog wel eens helpen die gebruikte ik toen
ook voor mijn paard heb je net iets meer te vertellen

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 20:16

mango schreef:
hoezo vaag...??!! is dat miss geen betere oplossing dan gelijk met middeltjes etc etc aan de gang te gaan??? lijkt me beter dan rotzooi in je paard stoppen omdat hij fris is!!

een hengstenketting wil ook nog wel eens helpen die gebruikte ik toen
ook voor mijn paard heb je net iets meer te vertellen

Hengstenketting heb ik ook al. Uiteraard krijgt hij geen krachtvoer en veel hooi. Dat is het probleem niet. Maar een paard dat boxrust heeft gehad is nou eenmaal blij om buiten te zijn Haha!
Die middeltjes vind ik ook niet fijn, maar hij moet zich heel rustig houden. Dus al dat gespring en gebok is slecht voor z'n voet en zal het genezingsproces vertragen. Soms moet je kiezen uit 2 kwaden.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 09:08

Met homeopatische druppels o.i.d. kun je geen kwaad aanrichten, alleen reageert het ene paard er beter op dan het andere.
Een kwestie van uitproberen dus...
De middelen van de Goene Os zijn in het algemeen erg goed.

Het is in ieder geval 10 keer beter dan een revaliderend paard dat aan de stuiter gaat!