Wat erbij te voeren,slobber?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Wat erbij te voeren,slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 13:10

Twickle zit de laatste tijd niet zo goed in zijn velletje.
Niet dat het slecht gaat ofzo,maar hij was vorige week kreupel,en zijn geschoren vacht ligt er niet supermooi op.
Omdat hij kreupel was heb ik ook niet zoveel met hem kunnen doen,wat hij geloof ik niet zo fijn vondt,en door omstandigheden is het afgelopen week ook wat onregelmatig gebeurd.
Gister heb ik weer met hem gereden,wat hij erg fijn vondt,hij staat echt te drammen in de stal om weer aan het werk te mogen.
Hij is nog wel erg stijf enzo,hij is ook erg kou-gevoelig door het weer zeg maar.
ik wil naast zijn basis rantsoen er wat bij voeren voor de lekkerheid,en zn vachtje een oppepper geven.(hij heeft goede denkens op)
Ik geef altijd muesli moments van pavo na het rijden etc,maar wou nou eens wat anders proberen.
Ik dacht aan slobber,omdat dit niet zo zwaar is,en makkelijk verteerbaar,gewoon uit zo'n zak.
Maar heeft er verder nog iemand tips?
Oh ja,het moet niet al te veel energie leveren omdat hij zelf al erg fris is in de winterperiode en dan nog wel eens wil ontploffen Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:30

ik zit zelf eerder te denken aan gewoon een plukkie ruwvoer extra. Zijn ze vaak ook tevreden mee. Levert niet veel energie en ze zijn er lekker lang mee bezig.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 13:35

sjakie schreef:
ik zit zelf eerder te denken aan gewoon een plukkie ruwvoer extra. Zijn ze vaak ook tevreden mee. Levert niet veel energie en ze zijn er lekker lang mee bezig.

daar heb ik ook al aan zitten denken maar denk niet dat het zoveel uitmaakt,hij heeft de hele dag zeg maar beschikking over ruwvoer,hooi/kuil Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:45

paarden denken niet zozeer in extra's (wij wel) bij ons krijgen ze al een aantal keren per dag hooi, maar als we klaar zijn krijgen ze dat als extra'tje. En anders zou ik het op slobber houden Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 13:50

Mijn paard is nog erg mager. En heeft geen bespiering niks. En een lelijke vacht. Ik geef hem na het werken ook altijd een halve slobber met een scheutje zonnebloemolie. En ik zie hem gewoon opknappen. Bij die van mij werkt het goed. Alleen hij vind het niet zo lekker.

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:03

Ik geef mijn paard na zware arbeid (les/wedstrijd) zemelen.
Lekker goed natgemaakt, schepje sportmuesli erbij, aangevuld met stukjes appel en wortel.

En dankbaar dat ze hiervoor is!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 14:04

Lurdes schreef:
Ik geef mijn paard na zware arbeid (les/wedstrijd) zemelen.
Lekker goed natgemaakt, schepje sportmuesli erbij, aangevuld met stukjes appel en wortel.

En dankbaar dat ze hiervoor is!

En maak je van die zemelen een "papje"? en haal je die zemelen gewoon weg uit de winkel?

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 18:10

Wij hadden voor Malibu ook een tijdje zemelen, die kan je gewoon daar kopen waar je je andere voer ook koopt. Je doet er wat warm water bij, zo lost het op /absorbeert het en klaar! Lekker vinden ze dat wel innd. Maar slobber is ook altijd een heerlijk extraatje. Je zou er ook lijnzaadolie doorheen kunnen doen, daar gaat zn vacht volgens mij mooi van glanzen.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 20:04

Hanneke_S schreef:
Wij hadden voor Malibu ook een tijdje zemelen, die kan je gewoon daar kopen waar je je andere voer ook koopt. Je doet er wat warm water bij, zo lost het op /absorbeert het en klaar! Lekker vinden ze dat wel innd. Maar slobber is ook altijd een heerlijk extraatje. Je zou er ook lijnzaadolie doorheen kunnen doen, daar gaat zn vacht volgens mij mooi van glanzen.

ik heb nog wel een jerry cannetje met lijnzaad olie,ik denk dat ik dat ook maar ga toevoegen,mijn instructrice zei het nog tegen me vanavond Pling

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:21

ik promoot overal zeewier, dus hier ook!
haal een pot, zit alles in voor extra vitamines en mineralen.
elke dag een schepje over t voer, heel goed voor de vacht en supergoed voor paarden die herstellen na ziekte....