heupweefsel gescheurd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

heupweefsel gescheurd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 11:14

Mijn vriend zijn paardje is onderuit gegaan tijdens het longeren, en na het bezoek van de dierenarts blijkt dat het weefsel rond haar rechterheup is gescheurd. Ze moet dus een flinke tijd rusten (alweer , ze heeft een maand een half geleden een peesblessure gehad; toeval of niet?) Kan dit enkel zijn van zot te doen in 1 keer, of niet? De DA zegt van wel. En heeft hier iemand ervaring mee kwa herstel en verder rijden enzo? arme Assie Ach gut

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:53

Mijn merrie heeft in maart van dit jaar na een gekke actie een aanhechtingsblessure opgelopen van een spier aan het darmbeenpunt (dat is dat uitstekende heupbot). Voor deze blessure staat minimaal een jaar herstel... het gaat nu wel iets beter, maar we zijn er dus nog lang niet. In hoeverre eventuele bindweefselvorming de boel nog kan verzieken is afwachten. Bindweefsel rekt niet mee en daardoor zou Kaminka eventueel blijvend kreupel kunnen blijken...

Traumeelinjecties schijnen nog wel aardig te kunnen helpen in de fase vlak na het ontstaan van een dergelijk trauma. Vraag je dierenarts eens!

Sterkte met je paardje!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 12:10

bedankt Mieke, het is dus wel vrij ernstig als ik dat lees. Kan je dat bindweefsel helpen verstevigen of niet? En rij je ook nog met je merrie of welke beweging geef je ze?
Die injecties zal ik ook eens vragen; bedankt voor de tip! En ook veel succes uiteraard!