Lever problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rodi

Lever problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 09:37

Als je paard zijn lever niet goed meer werkt. Geel/witte tong heeft, wit/geel tandvlees.

Wat voor klachten hebben zulk soort paarden nog meer?
Hoe groot is de kans op genezing?

Iemand tips om extra aan mijn paard te geven?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:49

het ligt er denk ik aan hoe snel je erbij bent.. hoe je het verder kunt herkennen weet ik niet.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:22

Ligt er idd aan denk ik hoe lang dit al aan de gang is. Ik ben met mijn paard ook in behandeling bij Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl en mag nu na ruim half jaar de medicijnen af gaan bouwen, zal eind dit jaar klaar zijn met medicijnen hiervoor. Maar het is waarschijnlijk hoe erg paard aan zijn lever heeft. Hoe erger, hoe langer herstel nodig is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:57

huidproblemen komen dan veel voor, vooral droge schilferige huid.

verder zijn er wel veel middeltjes die je paard helpen het lichaam te reinigen en de lever te versterken...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 12:01

leverproblemen kan sjagerijnigheid en veel huidproblemen veroorzaken.
Met acupunctuur en homeopathie valt veel te doen.Iemand die met beide goed kan helpen is www.steffivanderlaarse.nl

Zij is dierenarts en acupuncturist en werkt oa met homeopathie

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 12:12

An_J schreef:
leverproblemen kan sjagerijnigheid en veel huidproblemen veroorzaken.
Met acupunctuur en homeopathie valt veel te doen.Iemand die met beide goed kan helpen is www.steffivanderlaarse.nl

Zij is dierenarts en acupuncturist en werkt oa met homeopathie

Bedankt voor de tip, heb Steffi een mailtje gestuurd gelijk.
Helaas kon ik nergens haar telefoonnummer op de site vinden.

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:07

heb je al eens een homeopatische arts geprobeerd, die kan veel met leverproblemen

weet wel een goede.
www.gerrit-zomer.nl

succes

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:45

miertje is me net voor, wilde ook gerrit zomer aanbevelen, homeopatisch dierenarts die je misschien kan helpen bij behandelen of reinigen van de lever,
weet niet wat goed zou zijn bij de aandoening die jouw paard precies heeft maar hij zal vast wat dingen hebben
wist niet dat hij een site had, snel kijken

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:47

Ze hebben vaak ook buikpijn en drinken meer dan normaal.

En ze zijn trager dan normaal!

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:10

Er is een voedingssuplement te krijgen dat lever-drain heet. Dat zou je kunnen geven door het voer. De benaming spreekt voor zich denk ik.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 09:56

Er zijn veel middelen om de lever te helpen/ondersteunen.

Je hebt onderandere ook Mariadistel, Bietenpulp.
Daarnaast heeft Jordanshippo bloed, lever & nieren ook verschillende goede producten. Je kunt ook eens kijken op de website van De groene os. Hier staat het middel op wat Arnout opmerkt.

De lever is een heel belangrijk orgaan. Ik zou zelf niet gaan experimenteren met homeopatische middelen of supplementen. Soms omdat het meer schade aanricht dan goed doet.

Waar ik zelf goede ervaringen mee heb is met Josefien van bokt. Zij doet ook aan homeopatie. Misschien kun je met haar contact opnemen.
Josefien heeft mij geadviseerd om ook eens reinigingskuur te gaan doen. Ik ga daar aan het einde van het jaar mee beginnen.

Weet je waar de leverproblemen van Rodi door komen? Wat heeft de DA gezegt?

Daarnaast moet je heel goed op zijn voer gaan letten. Zorgen dat hij alleen maar de benodigde eiwitten binnen krijgt, en absoluut niet meer.

Ik ben zo vrij geweest om je een PB te sturen over info over voeding.

Heel veel sterkten. Mocht je vragen hebben kun je altijd een PB sturen, privémailen of via de MSN.

Sterkte.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:47

Steffi dr telefoon staat bewust niet op haar site. Omdat het heel onhandig is als je aan het behandelen bent dat er continue wordt gebeld. Als je het wilt hebben, stuur me dan een PB !

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 07:27

Mijn pony geeuwde heel vaak en zat niet lekker in haar vel. Ze is altijd goed blijven eten en drinken. Na bloedonderzoek bleken haar leverwaarden veeeel te hoog. Nadat ze een paar maanden prednison + extra vitaminen geslikt heeft was ze weer de oude