Joint Supplement, waar te koop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wieteke_

Joint Supplement, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 13:45

Ik weet dat er al vaker over dit produkt geschreven is, maar ik kan nergens vinden waar het in Nederland te verkrijgen is. Mijn dierenarts heeft het niet (ze werken met Primeval) en om het uit Amerika te laten komen lijkt me erg duur worden. Ergens las ik dat ze het bij de kliniek in Emmeloord hebben, maar kan je het daar ook bestellen zonder er met je paard geweest te zijn? Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt in elk geval!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:47

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 13:50

Volgens mij hebben ze Joint Supplement niet te koop bij de paardendrogist. Wel vergelijkbare produkten, maar Joint Supplement bestaat enkel uit Glucosamine en de meeste overige produkten zijn een mengsel van verschillende ingredienten.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:46

Oke. Maar waarom dan een enkelvoudige supplement? Juist de combinatie met meerdere supplementen wordt de werking van de glucosamine juist beter. Dat schijnen ze zo getest te hebben.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 15:13

Geloof dat alleen van glucosamine het afzonderlijke effect bewezen is. Voor het beste effect moet je geloof ik elke dag 10 g geven en bij gecombineerde poeders kom je daar niet aan (of je moet veel meer dan voorgeschreven voeren en dan wordt het nog duurder). Ook zit daar vaak msm zwavel aan toegevoegd wat een pijnstillend effect heeft. Ik heb hiervoor nog geen supplement gegeven en begin liever met iets wat geen pijnstiller bevat, vooral omdat je het waarschijnlijk toch moet blijven voeren.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:17

Voor mij is nieuw dat MSM pijnstillende werking heeft. Dat heeft volgens mij de duivelsklauw die wel in een aantal van die mixen zitten. Juist die duivelsklauw is pijnstillend, en zelfs een verboden middel op wedstrijden.

Ik geef zelfs cortaflex aan mijn paard en merk duidelijk verschil. Mijn vriendin geeft het aan haar hond met gewrichtsproblemen en merkt zeer duidelijk het verschil (die gaat beduidend slechter lopen bij minder toegift). Kijk maar op diverse zoekmachines naar glucosamine en de combinaties ervan. Ook in de humane wereld wordt het veel gebruikt en juist ook daar wordt de combinatie aanbevolen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:39

Welk probleem heeft jouw paard? Zelf heb ik echt hele goede ervaringen met cortaflex. Was toen een soort laatste redmiddel, omdat ik alles al geprobeerd had en dat allemaal niet goed hielp (HKO/artrose 3-4). Cortaflex hielp wel goed en ik zweer er dus echt bij. In mijn omgeving zie ik ook echt veel hopeloze gevallen helemaal opbloeien. Het helpt bij heel veel gewrichtsaandoeningen. Er zijn laatst al een aantal topics over geweest, dus je kunt even met de zoekfunctie kijken. Als je wilt kan ik je ook een worddocument mailen, dan heb je een boel informatie bij elkaar.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 20:04