Problemen met kruisband?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Problemen met kruisband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:02

Hai, gister liep Buddy kreupel. Nja, kreupel is misschien wat ovetrokken, maar behoorlijk onregelmatig. Rechtsachter kon hij er niet makkelijk onderzetten, waardoor er toch wel een onregelmatige beweging ontstond. Ik heb even doorgereden, om uit te sluiten of het toch geen stijfheid was, maar hij ging er niet beter door lopen. Vervolgens even zijn rug en achterbeen gecontroleerd en we kwamen er achter dat hij links, net voorbij zijn lendenen toch wel erg gevoelig was. Dat zou dus kunnen betekenen dat er iets met zijn kruisband is, die van linksvoor, naar rechtsachter loopt. Ik heb er nog iemand anders naar laten kijken die al eerder een paard met een gescheurde kruisband heeft gehad en hij dacht ook aan de kruisband. Ik heb donderdagochtend een afspraak met de veearts (ik moet naar de kliniek toe), maar wilde nu alvast jullie ervaringen en meningen vragen. Ik weet dat ik weinig weet van het probleem (verrekt, gescheurd of misschien is het wel iets heel anders), maar vragen kan nooit kwaad. Tot donderdag mag ik niets met hem doen. Hij komt nu ongeveer 7 à 8 uur buiten in een zandpaddock (die overigens knap modderig is op het moment) en verder doet hij niets (zou ik ook niet willen). Buiten steunt hij niet op het been, hij staat constant op rust en beweegt eigenlijk weinig voor zijn doen.

Wie kan me helpen?